قرارگاه‌هاي ايده‌پردازي مساجد به کمک برنامه‌هاي فرهنگي مي‌آيند

قرارگاه‌های ایده‌پردازی مساجد به کمک برنامه‌های فرهنگی می‌آیند

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲
حجت الاسلام محقي گفت: امروز قرارگاه‌هاي ايده‌پردازي فرهنگي عضو بدنه اصلي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد در محلات هستند و از ظرفيت آنان به نحو احسن در برنامه‌هاي فرهنگي سطح شهر استفاده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی در قرارگاه ایده‌پردازی فرهنگی خواهران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منطقه مهرشهر بیرجند اظهار کرد: از سال گذشته که راه‌اندازی قرارگاه‌های ایده‌پردازی فرهنگی در مناطق مختلف شهری را آغاز کردیم تاکنون پنج قرارگاه تشکیل شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با تأکید بر انجام برنامه‌های فرهنگی به صورت مردمی گفت: در همین راستا ابتدای امسال در دهه کرامت میزبان بانوی مسلمان ژاپنی فاطمه (اتسوکو) هوشینو در استان بودیم.

وی ادامه داد: در گام دوم همزمان با هفته عفاف و حجاب، پویش نذر حجاب به منظور دوخت رایگان چادر با همکاری پنج کانون های فرهنگی هنری بیرجند در حسینیه مسجد صاحب الزمانی (عج) مهرشهر اجرا شد.

حجت الاسلام محقی با اشاره به اینکه خدا را شاکر هستیم که قلب‌های ما را به‌ هم نزدیک کرد چون کار عملیاتی و فرهنگی بدون همدلی و هم‌افزایی انجام نمی‌شود، تصریح کرد: تجربه یکساله‌ای که در قرارگاه‌های ایده‌پردازی به ویژه در منطقه مهرشهر بیرجند به دست آوردیم باعث شد یک عملیاتی فرهنگی در مهرشهر با حضور خانم شجره، ره یافته مکزیکی آمریکایی به دین اسلام انجام شود که به دلیل مشکل پروازی به صورت وبیناری در حسینیه جماران و مسجد سیدالشهدا(ع) و قرارگاه منطقه سجادشهر برگزار شد.

وی با قدردانی از اعضای خواهران قرارگاه ایده‌پردازی منطقه مهرشهر بیرجند، بیان کرد: امروز قرارگاه‌های ایده‌پردازی فرهنگی عضو بدنه اصلی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در محلات هستند و از ظرفیت آنان به نحو احسن در برنامه‌های فرهنگی سطح شهر استفاده خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی عنوان کرد: برخی از کارها بی‌نظیر است و ما توانسته‌ایم بین مساجد محلات به نحو احسن اتحاد و هماهنگی ایجاد و برنامه‌های فرهنگی اجرا کنیم.

حجت الاسلام محقی تصریح کرد: قرارگاه‌های ایده‌پردازی فرهنگی باعث شده است که شبکه‌ای از بانوان مسجدی با هم آشنا شوند و اکنون قرارگاه محله سجادشهر فوق العاده زنده و پویا شده‌ و نگاه هیات امنای مساجد به عملکرد و توانمندی بانوان تغییر کرده است.

وی افزود: قرارگاه‌های ایده‌پردازی فرهنگی مساجد مرکز استان همزمان با دهه فجر دور هم جمع خواهند شد تا برنامه‌ریزی برای سال آینده داشته باشند.