هزار جلسه مردمي قرآني در اصفهان برگزار مي شود

هزار جلسه مردمی قرآنی در اصفهان برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲
مديرعامل اتحاديه موسسات و تشکل‌هاي مردمي فرهنگي قرآن و عترت استان اصفهان گفت: هزار جلسه مردمي قرآني در سراسر استان اصفهان برگزار مي شود که اطلاعات آن براي حضور اقشار مختلف بر روي سايت اتحاديه منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «حسین علی جان‌نثاری» در اجلاسیه قاریان طرح «مسجد، پایگاه قرآن» کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به جلسات قرآنی مردمی مساجد و خانگی اشاره کرد و اظهارداشت: این برنامه قدمت بیش از چهار دهه دارد که اتحادیه قرآنی آن ها را شناسایی کرده و از طریق وب سایت این مرکز معرفی شده است.

 

مديرعامل اتحاديه موسسات و تشکل‌هاي مردمي فرهنگي قرآن و عترت استان اصفهان با بیان اینکه شمار این محافل مردمی به بیش از هزار مورد می رسد، افزود: هزار محفل شناسایی و با آدرس و استاد آن ها معرفی شده که افراد علاقه مند می توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: وقتی که دشمن علیه نظام اسلامی، قرآن، دین و خوبی ها توطئه می کند باید از جریان های خوب حمایت کرد و آن ها را توسعه داد.

 

جانثاری این اقدام را یکی از راهبردهای کارهای فرهنگی معرفی کرد و اذعان داشت: مخاطبان فعالیت های فرهنگی و قرآنی بسیار مهم است که با تشویق و حضورشان به فعالان آن حوزه رقبت و انگیزه می بخشند.

وی ادامه داد: تشویق های مخاطبان جلسات قرآنی به قاریان قوت قلب داده و زمینه ساز حضور استعدادهای جدید و حضور شخصیت ها می شود که این موضوع راهبرد دیگر در حوزه فرهنگی محسوب می شود.

 

مديرعامل اتحاديه موسسات و تشکل‌هاي مردمي فرهنگي قرآن و عترت استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی باید استعداد شناسی صورت بگیرد و از افراد دارای استعداد حمایت کرد و زمینه پیشرفت آنان را فراهم ساخت.

وی یادآورشد: استعدادهای متعدد قرآنی در جامعه وجود دارند که از جمله آن حافظان، قاریان و مفسران هستند اما افرادی در حوزه هنرهای قرآنی و تهیه نرم افزارهای قرآنی فعالیت می کنند و آنان نیز جز خانواده فعال قرآن و عترت هستند.