پيوند مسجد و مدرسه به کاهش آسيب‌هاي اجتماعي در نسل امروز منتج مي شود

پیوند مسجد و مدرسه به کاهش آسیب‌های اجتماعی در نسل امروز منتج می شود

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲
اسلامي با اشاره به اجراي طرح پيوند مسجد و مدرسه در استان زنجان گفت: پيوند مسجد و مدرسه به کاهش آسيب‌هاي اجتماعي در نسل امروز منتج مي شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، در دیدار با مدیرمدرسه شهید یدالله محمدی در خصوص اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه توضیحاتی ارائه داد و گفت: در سال تحصیلی گذشته جشن تکلیف دختران این مدرسه را اجرا کردیم.

 

وی این طرح را گامی مهم در جهت آموزش و تربیت دینی دانش‌آموزان با ایجاد فضای انس و گرایش به مسجد دانست و افزود: نهادینه کردن فرهنگ حضور در مساجد در بین دانش‌آموزان و ارتقا و تقویت بینش اجتماعی و دینی آنان از مهمترین اهداف اجرای این طرح در مدارس است.

 

اسلامی با اشاره به اینکه مسجد تنها فضایی است که روح معنویت و زمینه تربیت به خوبی در آن فراهم است، تصریح کرد: پیوند مسجد و مدرسه به کاهش آسیب‌های اجتماعی در نسل امروز منتج می شود.

 

وی با اشاره به این که محقق شدن تربیت اسلامی، مسئله‌ای است که تنها با آموزش صرف در نهادهای آموزشی اتفاق نمی‌افتد، افزود: امروز ما نیازمند برخورداری فرزند و دانش آموز از روح و فرهنگ اصیل دینی هستیم و این مهم جز با پیوند مسجد و مدرسه حاصل نمی‌شود.

 

مدیر مدرسه شهید یدالله محمدی نیز با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در مدارس خاطرنشان کرد: برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان می تواند اثرگذاری بسیاری در دعوت از آنان به نماز داشته باشد.

 

مرسلی با یادآوری اینکه مدرسه فضای لازم برای اجرای برنامه های تربیتی و مذهبی برای اعضای کانون فرهنگی هنری آل یاسین قرارخواهد داد، گفت: همکاری کانون های مساجد با مدرسه در اجرای برنامه های اعتقادی مورد تاکید دستگاه تعلیم و تربیت نیز هست.