هفت مأموريت ويژه براي کانون هاي مساجد ماهدشت ترسيم شد

هفت مأموریت ویژه برای کانون های مساجد ماهدشت ترسیم شد

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲
حجت الاسلام رادمرد با اشاره به اهميت مأموريت هاي عرصه مساجد گفت: ويژه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ماهدشت هفت مأموريت ويژه با هدف تحقق مسجد تراز اسلامي در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، حجت الاسلام علی رادمرد در نخستین اردوی تشکیلاتی ارکان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر ماهدشت که پنجشنبه 28 دی ماه برگزار شد گفت: کار فرهنگی و مآموریت هایی که در عرصه مساجد یکی از مهمترین شاخص های فعالیتی کانون های فرهنگی هنری است.

 

امام جمعه شهر ماهدشت افزود: ترسیم بحث جایگاه کانون فرهنگی هنری در مسجد از جمله سرفصل های قابل تأمل دیگری است که پیرامون آن حوزه تعاملی و انتظارات نکاتی وجود دارد.

 

حجت الاسلام رادمرد با اشاره به اینکه اهمیت کار فرهنگی و میدان دار بودن کار فرهنگی برای فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسئله ای مبرهن است بیان کرد: تجربه های فرهنگی متعددی در حوزه فرهنگی داریم با وجود این باید یک جبهه فرهنگی و خط دفاع فرهنگی برای پیشگیری و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دهیم.

 

وی اظهار کرد: تقویت این خط دفاعی و تدارک دیدن میزان نیازها از لحاظ کمی و کیفی اهمیت دارد چرا که شما مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد فرماندهان این میدان هستید.

 

به گفته وی، وقتی در این شرایط قصد میدان داریم باید از همه لحاظ خودمان را آماده کنیم چه به لحاظ معنوی، چه مدیریت فرهنگی و برنامه هایی که در این حوزه وجود دارد.

 

حجت الاسلام رادمرد با اشاره به اینکه به عنوان فردی که قصد دارد در کار فرهنگی حرکت کند نباید نسبت به مسائل معنوی خود غفلت نماییم توضیح داد: فرصتی برای توجه، توسل و تزرع به درگاه الهی باید با برنامه ایجاد کرد.

 

امام جمعه ماهدشت ادامه داد: حرکت منسجم، برنامه محور و هدفمند معنوی اهمیت اساسی دارد هفت مأموریت برای کانون های فرهنگی هنری مساجد ماهدشت ترسیم شده است که اولین آن بررسی وضعیت موجود است.

 

وی تصریح کرد: مأموریت دوم تدوین یک طرح تحول برای کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به شاخص هایی مانند ظرفیت ها و بوم منطقه است که انتظار می رود در زمان معینی به آن نتیجه برسیم.

 

حجت الاسلام رادمرد افزود: توانمندسازی ارکان مدیریتی مساجد با رویکردی که ناظر به عملیات های فرهنگی کانون های فرهنگی هنری ماهدشت است؛ عملیات فرهنگی محلی از نکاتی است که در این رابطه نیز اقدام های لازم باید صورت گیرد. 

 

امام جمعه ماهدشت توضیح داد: مأموریت هفتم، شبکه سازی میان کانون های فرهنگی هنری برای برنامه های جریان ساز و هدفمند در جریان حرکت انقلاب اسلامی است. 

 

حجت الاسلام رادمرد با اشاره به اینکه اردوی تشکیلاتی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد ماهدشت با هدف هویت بخشی و معرفی جایگاه آنان در میان مساجد شهر ماهدشت برپا شده است خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری یکی از ارکان مدیریت مساجد و عضو حقوقی امنای مساجد است و اگر مسجدی مسئول کانون فرهنگی اش عضو هیئت مدیره نیست ایراد وارد است. 

 

حجت الاسلام رادمرد بیان کرد: کانون فرهنگی هنری تأمین کننده نیروی تخصصی و کارآمد برای مسجد است همچنین کانون مسجد یکی از بازوهای اصلی امام مسجد برای توسعه کارهای فرهنگی هنری مسجد است و امام دو بازوی اصلی پایگاه بسیج و کانون مسجد دارد.