نهادينه سازي فعاليت هاي مردمي در مساجد اهميت اساسي دارد

نهادینه سازی فعالیت های مردمی در مساجد اهمیت اساسی دارد

تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲
جابري انصاري با اشاره به اهميت و نقش مساجد در بسط و رشد گفتمان ديني گفت: نهادينه سازي فعاليت هاي مردمي در مساجد اهميت اساسي دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، سعید جابری انصاری در نشست ستاد دهه فجر مساجد البرز ضمن قدردانی از تلاش‌های این ستاد در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری مساجد گفت: مسؤولیت سنگینی بر عهده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نهاده شده و حمایت دستگاه‌ها و مجموعه‌ها از آن بسیار حائز اهمیت است.

 

وی از برگزاری برنامه‌های ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در قالب کمیته مساجد و بقاع متبرکه با راهبری ستاد کانون‌های مساجد البرز خبر داد و با اشاره به عضویت مجموعه‌های مختلف از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آن افزود: ما باید در دهه فجر نقش و جایگاه مهم و بی بدیل مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی را تبیین کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز عنوان کرد: به نمایش درآوردن گوشه‌ای از فعالیت‌ها و زحماتی که با محوریت کانون مساجد برای پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده بسیار مهم است و باید با استفاده از زبان هنر آنها را به تصویر بکشیم و به نسل نوجوان و جوان امروز منتقل کنیم. همه ما از دل مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج پرورش یافته و رشد کرده‌ایم.

 

جابری انصاری افزود: پس از گذشت۴۰ سال از پیروزی انقلاب همچنان شاهد فعالیت این مجموعه‌ها هستیم. عمده مبارزه‌های امام راحل در دل مساجد شکل گرفت و رفته رفته به عموم مردم منتقل شد. در این مسیر افراد متدین و انقلابی بسیاری در مساجد توسط ساواک دستگیر و شکنجه شدند و تعدادی نیز به شهادت رسیدند. هسته‌ای که برای پیروزی انقلاب تلاش کرد، این مسیر را در راستای حفظ و تداوم راه انقلاب نیز ادامه داد.

 

وی خاطرنشان کرد: از دل همین مساجد و پایگاه‌های بسیج، سربازان فراوانی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و شهید شدند. در این برهه زمانی که دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نسل نوجوان و جوان مملکت ما را از سابقه درخشان نظام و انقلاب دور کند و با ایجاد شبهات فکری و عقیدتی بین آنها فاصله بیندازد، به تصویر کشیدن مقاومت‌ها، ایثارگری‌ها و اقدامات خودجوش مردمی بسیار حائز اهمیت و مؤثر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم مردمی سازی حوزه فرهنگ است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همواره بر آن تاکید دارد، به ضرورت مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره و عنوان کرد: مساجد از بطن مردم هستند و باید فعالیت‌های مردمی را نهادینه سازی کنیم و گسترش دهیم و با استفاده از ابزارهای در اختیار، فضا را مدیریت کنیم.