برنامه‌هاي مساجد متناسب با زيست امروز جامعه بازآفريني شود

برنامه‌های مساجد متناسب با زیست امروز جامعه بازآفرینی شود

تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۴۰۲
مديرکل امور استان‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور گفت: برنامه هاي فرهنگي مساجد بايد متناسب با زيست امروز جامعه بازآفريني و نوآوري شود تا نسل جديد به اين مراکز جذب شوند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «محمدتقی محمدیان» با اشاره به تغییرات ذائقه فرهنگی و جذابیت فناوری های نوین، اظهارداشت: روش های سنتی و فعالیت های قدیمی قادر به ایجاد جذابیت برای نوجوانان و جوانان نیست و باید تغییراتی را رقم بزنیم.

 

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه بررسی و مطالعه زیست امروز جامعه برای بچه های مساجد و فعالان کانون های فرهنگی هنری لازم است، افزود: برنامه های فرهنگی مساجد متناسب با زیست امروز جامعه باید بازآفرینی و نوآوری شوند تا نسل جدید به این مراکز جذب شوند.

وی ادامه داد: طرح های پیشنهادی و ابلاغی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد متناسب با زیست امروز و هویت مساجد بوده که از جمله آن اوقات فراغت، مسجد پایگاه قرآن و رقابت بچه های مسجد است.

 

مساجد پناهگاه مردم هر محله

محمدیان با اشاره به کارکرد توحیدی، اجتماعی و ولایی مساجد گفت: کارکرد توحیدی این مراکز دینی همان فعالیت های عبادی و نماز بوده که از صدر اسلام تاکنون ادامه دارد.

وی با اشاره به کارکردهای اجتماعی مساجد، تصریح کرد: مسجد باید در هر محله پناهگاه مردم باشد و فعالیت های اجتماعی، خدماتی و حمایتی در این مراکز صورت می گیرد که نمونه بارز آن در دوران کرونا مشاهده شد.

 

مشاور رییس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اضافه کرد: مراکز فرهنگی مسجد با بررسی و شناسایی ظرفیت ها و نیازهای محله، برای آن برنامه ریزی کرده و به محله پیرامونی خود خدمت کنند.

وی به کارکرد ولایی مساجد نیز پرداخت و اذعان داشت: عدالت طلبی و تقویت باورهای دینی و اجتماعی در این مراکز با بهره گیری از ظرفیت های فعال اساتید و محتواهای تولیدی انجام شود.

 

محمدیان خاطرنشان کرد: اعضای کانون های مساجد به توسعه فعالیت ها با طرح های نوین و جدید متناسب با روح مسجد توجه کنند که فعالیت های آن ها جذاب و دارای اقبال عمومی باشد.