زنان، نقش اثرگذاري در پيروزي انقلاب و تثبيت نظام جمهوري اسلامي دارند

زنان، نقش اثرگذاری در پیروزی انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی دارند

تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۴۰۲
به گفته اسلامي، زنان نه تنها در پيروزي انقلاب اسلامي سهم بزرگي ايفا کردند، بلکه در تثبيت نظام جمهوري اسلامي و تداوم انقلاب اسلامي حرف نخست را زدند و با حضور در صحنه‌هاي گوناگون انقلاب، توطئه‌هاي دشمنان را خنثي کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان امروز در طرح ملی لشکر فرشته ها در مسجد ابوذر زنجان به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: زنان ، نه  تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کردند، بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند و با حضور در صحنه گوناگون انقلاب اسلامی، توطئه های دشمنان را نقش بر آب ساختند.

 

وی با یادآوری اینکه زنان و مردان  مسلمان در ایران  با انگیزه  الهی انقلاب  کردند،تصریح کرد: آنان  خواستار حکومت  اسلامی و احیای اسلام  ناب محمدی (ص) و زنده  شدن نام قرآن و ائمه  اطهار (ع ) بودند. از این  رو با نام  فاطمه  زهرا (س) و زینب  کبری و امام  حسین (ع ) به خیابان ها می ریختند و تظاهرات راه می انداختند.

 

اسلامی به حضور در صحنه زنان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هرچند زنان ایرانی برای اولین بار نبود که حضور خویش را در صحنه سیاسی و اجتماعی به اثبات می‏رساندند ولی گستردگی و کیفیت و مشارکت فعالانه و متعهدانه این قشر در لحظات حساس و سرنوشت ساز ملت در انقلاب اسلامی، بی سابقه و در جهان بی نظیر است.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه نقش زنان در صحنه‏ های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بسیار فعالانه‏ تر و قوی تر از هر زمان دیگری بود، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب، برای دفاع از حقوق زنان، فعالیت های زیادی شده است. در حقیقت باید گفت که بعد از انقلاب، از زن ایرانی تجلیل شده است و پیشقراول این تجلیل هم امام بزرگوار بود که با همه وجود برای زن ایرانی مسلمان ارزش و احترام قائل بود.

 

به گفته اسلامی، همین بینش بود که موجب شد زنان کشور در انقلاب اسلامی سهم بزرگی داشته باشند به طوری که اگر حضور زنان در نهضت انقلابی ملت ایران نمی بود به احتمال زیاد این انقلاب به این شکل پیروز نمی شد؛ یا اصلا پیروز نمی شد، یا مشکلات بزرگی در سر راه آن پدید می آمد.

 

وی همچنین به نقش زنان در جنگ شناختی اشاره کرد و گفت: زنان با تربیت فرزندان در تراز انقلاب اسلامی می توانند در صف مقدم این جبهه حرکت کنند؛ بینش و هوشیاری زنان ایرانی موجب خنثی شدن نقشه های شوم دشمنان می شود.

 

اسلامی به طرح لشکر فرشته ها و اهداف آن اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای تکریم مادران و خانواده های قرآنی توسط کانون های فرهنگی هنری خواهران در سطح استان برگزار می شود.

 

در ادامه این برنامه از مستوره تاران، نجیبه عاشوری و معصومه اسکندری به عنوان مادران قرآنی مسجد ابوذر زنجان تجلیل شد.