نشست هم انديشي مديران کانون هاي تخصصي خواهران ابهر برگزار شد

نشست هم اندیشی مدیران کانون های تخصصی خواهران ابهر برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۲
نشست هم انديشي مديران کانون هاي تخصصي خواهران ابهربا حضور مدير ستاد کانون هاي مساجد استان زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، در جمع مدیران کانون های تخصصی خواهران شهرستان ابهر با اشاره به اینکه راه‌اندازی این کانون ها اقدامی در راستای استفاده از نقش اثرگذار بانوان در پیوند دختران با مساجد است، اظهار کرد: غرب در مقابل تمدن اسلام ایستاده و برای ضربه زدن به این تمدن، خانواده را هدف قرار داده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان افزود: تاسیس«کانون‌های تخصصی خواهران» اتفاق مبارکی است که در تحولات مهم جامعه بخصوص در حوزه زنان اثرگذار خواهد بود.

وی اظهارکرد: زن در اسلام جایگاه والایی دارد؛ ولی به دلیل برخی کوتاهی‌ها نتوانسته‌ایم ارزش واقعی زن را در جامعه معرفی و از ظریفت زنان استفاده کنیم.

اسلامی با یادآوری احساس وجود یک خلأ درکانون‌های مساجد ادامه داد: به همین منظور ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور لازم دید کانون‌هایی را با مدیریت زنان در مساجد تاسیس کند.

وی با بیان اینکه جایگاه زن در اسلام و احادیث بر کسی پوشیده نیست، گفت: در اسناد بالادستی از جمله نقشه مهندسی فرهنگی، سیاست‌های کلی نظام و خانواده به موضوع زنان و جایگاه آن‌ها اشاره شده است. هویت‌بخشی به کانون‌های مساجد در سال‌های اخیر را شاهد هستیم و در شورای فرهنگ عمومی بر ظرفیت کانون‌های مساجد تاکید شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان تصریح کرد: در اندیشه اسلامی از زن به‌عنوان موجودی مقدس، دارای توان رشد بالا و مخالف با نگاه ابزاری یاد می‌شود. امروز تعداد زیادی از زنان را با درجه علمی بالا در جامعه داریم و این موضوع با انتقاد گروهی مبنی بر آزادی نداشتن زنان مغایرت دارد.

اسلامی با اشاره به ضرورت حضور منسجم بانوان در مساجد گفت: با توجه به مأموریت و مسئولیتی که بانوان به عنوان مادر در خانواده به ویژه در حوزه تربیتی فرزندان ایفا می کنند، قطع به یقین اگر با مسجد اتصال داشته باشد، این تربیت ویژه خواهد شد.

وی در ادامه به طرح ملی لشکر فرشته ها و اجرای آن در کانون های تخصصی خواهران با هدف تکریم مادران و فعالان قرآنی اشاره کرد و گفت: تاکنون از 40 مادر و فعال قرآنی در قالب این طرح تقدیر شده است.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان همچنین به طرح کرسی تلاوت مجلسی در مساجد دارای پایگاه قرآنی اشاره کرد و گفت: تاکنون سه کرسی تلاوت قرآن در مساجد استان زنجان برپا شده و امیدواریم این تعداد افزایش داشته باشد.