راه اندازی واحد مشاوره کتاب خوب و تریبون تبیین در مصلی قدس

راه اندازی واحد مشاوره کتاب خوب و تریبون تبیین در مصلی قدس

تاریخ انتشار : ۸ دی ۱۳۹۸
عضو ستاد اقامه نماز جمعه قم از راه اندازی واحد مشاوره کتاب خوب و تریبون تبیین در مصلی قدس خبرداد و گفت: این برنامه می‌ تواند در ایام دهه فجر در مساجد شاخص قم ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، نخستین نشست «کارگروه مساجد» ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امروز(یکشنبه 7دی) در محل کانون های مساجد قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسینی در این نشست با اشاره به فعالیت های فرهنگی ستاد نماز جمعه و فراهم بودن استفاده از این ظرفیت در ایام دهه فجر گفت: ما تریبون آزاد را با عنوان مطالبات آدینه حداقل ماهی یک بار با موضوعات روز جامعه برگزار می‌ کنیم که الان دو سه هفته در شهرهای اطراف قم هم آغاز شده و موضوع هم در مورد انتخاب اصلح است.

عضو ستاد اقامه نماز جمعه قم با تأکید بر این که بازتاب خوبی از این برنامه ها گرفته شده است، گفت: مردم عزیز و نمازگزاران خیلی رُک در قالب چارچوب های مطرح شده مطالب خود را بیان می‌ کنند و با حضور رسانه های فارس و تسنیم بازتاب خبری خوبی نیز صورت گرفته است.

وی افزود: موضوع دیگری که در مصلی قدس صورت می‌ گیرد تریبون تبیین است که این تریبون با توجه به مناسبت هایی است که در طول سال داریم؛ ما بعد از نماز جمعه برنامه ای با حضور اساتید استانی و چهره های کشوری و ملی می‌ گذاریم و مسائلی تبیین می‌ شود که شاید امکان طرح آن در خطبه ها نیست.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: ما از مجموعه های تخصصی در این برنامه ها استفاده می‌ کنیم که مردم هم خیلی استقبال کردند و بازخوردهای خوبی در موضوعات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی گرفتیم و تأثیرگذاری خوبی داشته است.

وی با اشاره به راه اندازی واحد کتاب خوب در مصلی قدس گفت: با توجه به خواسته رهبر معظم انقلاب در ارتباط با کتاب، هر جمعه یک کتاب خوب را به مردم معرفی می‌ کنیم و همان را با تخفیف ارائه می‌ دهیم و همچنین با راه اندازی واحد مشاوره در مصلی قدس، کتاب های خوب نیز به مردم ارائه می‌ شود.

عضو ستاد اقامه نماز جمعه قم اضافه کرد: واحد ورزش و جوانان در مصلی قدس راه اندازی شده و به همین بهانه بعضی از هیأت های ورزشی درنماز جمعه شرکت می‌ کنند و به مردم هم آموزش می‌ دهند که تیراندازی، کبدی، والیبال، بسکتبال و یا تیم فوتسال محمدسیما از جمله آن بوده است.

وی یادآور شد: یکی از اقشار خاکستری همین ورزشکاران هستند که از این طریق جذب می‌ شوند و در مصلی و نماز جمعه شرکت می‌ کنند.

پایان پیام/ 414