برنامه‌هاي هنري در کانون‌ها با محوريت قرآن و عترت اجرا شود

برنامه‌های هنری در کانون‌ها با محوریت قرآن و عترت اجرا شود

تاریخ انتشار : ۷ بهمن ۱۴۰۲
حاج علي اکبري گفت: عناوين برنامه کانون‌هاي مساجد همچون "هر مسجد يک پايگاه قرآني" و "لشکر فرشته" هوشمندانه انتخاب شده وهر يک پيامي را منتقل مي کنند. کانون ها نيز اين برنامه ها را هوشمندانه اجرا کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در دیدار با مدیر و کارکنان این ستاد اظهار کرد:عناوین برنامه کانون‌های مساجد همچون "هر مسجد یک پایگاه قرآنی" و "لشکر فرشته" هوشمندانه انتخاب شده وهر یک پیامی را منتقل می کنند از این رو کانون های مساجد نیز این برنامه ها را هوشمندانه اجرا کنند.

 

وی با تاکید بر اجرای برنامه های فرهنگی هنری با محوریت قرآن و عترت در مساجد گفت: قرآن و عترت بر برنامه‌های کانونی سایه بیاندازد و در نهایت با کمک فعالیت های هنری، زمینه جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را فراهم سازید.

 

حاج علی اکبری با بیان اینکه مسجد، گالری هنرهای اسلامی است، گفت: از معماری مسجد گرفته تا چینش آجرها، فرش ها، طراحی منبر و صدای گوش نواز اذان، لایه به لایه مسجد آغشته به هنر اسلامی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه قرآن کلام الهی است و در مساجد جریان دارد، گفت: اگر در کانون های فرهنگی هنری مساجد به قرآن و آموزش آن توجه شد موجب اثرگذاری بیشتر در بین نسل جوان خواهد بود.

 

وی خطاب به مدیر و کارکنان ستاد کانون های مساجد استان زنجان خواستار تعامل و هم افزایی بیشتر با ارکان مسجد بالاخص ائمه جماعت وهیات امنای مساجد شد و گفت: اگر مدیران کانون های مساجد بدانند از پشتوانه معنوی در ستاد بهره مند هستند، فعالیت های جهادگونه انجام می دهند.