تئاتر مسجدي بهترين عرصه براي شناسايي، جذب و توانمند سازي هنرمندان است

تئاتر مسجدی بهترین عرصه برای شناسایی، جذب و توانمند سازی هنرمندان است

تاریخ انتشار : ۸ بهمن ۱۴۰۲
عالم بخش گفت: تئاتر مسجدي يکي از مهمترين عوامل هويت بخشي به هنر نمايش و بهترين عرصه براي شناسايي، جذب و توانمندسازي هنرمندان متعهد و آگاه مسجدي و انقلابي است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی: حسين عالم بخش، مشاور هنري رئيس ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور شنبه (7 بهمن) در گردهمايي گروه هاي نمايشي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي، با اشاره به اهميت هنر نمايش، گفت: زبان هنر يکي از بهترين راه ها براي بيان مفاهيم مختلف است که اگر اين هنر در فعاليت هاي فرهنگي و ديني بکار گرفته شود مي تواند بسيار موثر باشد.

وي مسجد را زنده‌ترين و پوياترين محل براي برگزاري تئاتر دانست و بيان کرد: با برپايي کلاس هاي تئاتر مي توان استعدادهاي هنري بچه هاي مسجد را شناسايي و شکوفا کرد.

اين مقام مسئول در ادامه با بيان اينکه تقويت و توسعه تئاتر مسجدي مي تواند به عنوان احياگر هنر در مساجد، نقش مهمي را در مردمي سازي هنر تئاتر ايفا کند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سال هاي اخير تاکيد فراوان بر مردمي شدن تئاتر داشته اند و به همين منظور شاهد تلاش کانون هاي مساجد در راستاي تحقق اين مهم و نقش آفرینی تئاتر مسجدي و ديني در جامعه هستيم.

مشاورهنري رئيس ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، ادامه داد: تئاتر مسجدي يکي از مهمترين عوامل هويت بخشي به هنر نمايش و بهترين عرصه براي شناسايي، جذب و توانمندسازي هنرمندان متعهد و آگاه مسجدي و انقلابي است.

عالم بخش در ادامه به اقدامات ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور براي احيای کارکردهاي هنري مساجد و پيوند دوباره مسجد و تئاتر اشاره کرد و ادامه داد: اين اقدامات قابل تحسين است و نتايج اين اقدامات در ارتقاي تئاتر مسجدي بسيار موثر و تاثيرگذار خواهد بود.