دهه فجر فرصت مناسبي براي احيا کارکردهاي مساجد است

دهه فجر فرصت مناسبی برای احیا کارکردهای مساجد است

تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۲
حجت الاسلام ناصر بر ضرورت حضور مديران در مساجد بالاخص در ايام الله دهه فجر تاکيد کرد و افزود: از اين فرصت براي بيان دستاوردهاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، حجت الاسلام ناصر، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان امروز در کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان زنجان با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام، مسجد یکی از مهمترین پایگاه در عبودیت و بندگی به شمار می رود، گفت: در این کنار آن، مساجد مرکزی برای تصمیم گیری سیاسی، نظامی، آموزشی و دستگیری از نیازمندان به شمار می رفت.

 

وی با اشاره به اینکه کارکردهای مساجد قبل از انقلاب به فراموشی سپرده شده بود، گفت: در دوران انقلاب بالاخص در هشت سال دفاع مقدس کارکردهای مسجد احیا شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با انتقاد از اینکه در حال حاضر آنطور که باید و شاید کارکردها مسجد احیا نشده و مغفول مانده است، تصریح کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای احیا این کارکردهاست.

 

حجت الاسلام ناصر بر ضرورت حضور مدیران در مساجد بالاخص در ایام الله دهه فجر تاکید کرد و افزود: از این فرصت برای بیان دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی استفاده شود.

 

وی با یادآوری اینکه انتخابات را در پیشرو داریم و انتخابات مولود انقلاب است، خاطرنشان کرد: همان اندازه که به عید سعید غدیر و نیمه شعبان ارزش قائل هستیم همان اندازه وظیفه داریم تا در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان عمل باشیم.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان بر ضرورت اجرای جشن های مردمی تاکید کرد و گفت: به زودی با تصویب جایگاه حقوقی مرکز رسیدگی به امور مساجد اتفاقات خوبی در حوزه مساجد رخ خواهد داد.

 

وی به طنین بانگ الله اکبر در شب 22 بهمن از بام مساجد اشاره کرد و گفت: در مساجد شاخص استان محتوای شور و نشاط را در قالب جشن های انقلاب پررنگ و به صورت جشن و برنامه های فراگیر اجرا کنیم.اوج حضور ارکان مسجد را می توان در راهپیمایی 22 بهمن متجلی کرد.

 

به گفته حجت الاسلام ناصر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز زمینه اجرای باشکوه مراسم 22 بهمن را فراهم می کند و کمیته های ذیل ستاد بزرگداشت دهه فجر نیز برنامه هایی را در دستور کار دارند و هر اندازه حضور مردم در برنامه ها بیشتر باشد زمینه معرفی انقلاب به جهانیان فراهم می شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: از فرصت دهه فجر برای حضور پررنگ مردم در انتخابات استفاده کنیم چرا که دشمن برنامه ریزی مفصلی برای کمرنگ کردن این حضور دارد.