آذين بندي امامزادگان، مساجد و بقاع متبرکه در آستانه ايام الله دهه فجر

آذین بندی امامزادگان، مساجد و بقاع متبرکه در آستانه ایام الله دهه فجر

تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۲
حجت الاسلام موسوي از برپايي کرسي‌هاي تلاوت قرآن در امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان همزمان با ايام الله دهه فجر خبر داد و گفت: توليد محتوا در فضاي مجازي در موضوعات دهه فجر و انقلاب اسلامي آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، حجت الاسلام موسی موسوی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر به برنامه های این ایام و انتخابات در سطح مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: آذین بندی مساجد، دیدار با خانواده شهدا، نصب پرچم در مساجد و بقاع متبرکه، تهیه و انتشار مجموعه نوشته ها و پوستر با موضوع دهه فجر و انقلاب اسلامی در فضای مجازی از جمله برنامه های اوقاف و امور خییه استان در دهه فجر امسال خواهد بود.

 

وی ادامه داد: ارسال پیامک به هیات امنای مساجد، برپایی کرسی تلاوت قران در امامزادگان و مساجد، برگزاری مسابقه کتابخوانی صعود چهل ساله، اعزام مبلغ از قم جهت تبیین دستاوردهای انقلاب، برپایی موکب شهدای کربلا مقابل امامزاده، ایجاد ایستکاه نقاشی و برپایی جشن انقلاب از دیگر برنامه های این نهاد در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت فرارسیدن رسیدن دهه مبارک فجر و آغاز جشن های چهل و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محفل بزرگ قرآنی روز ۱۲ بهمن در بقعه حضرت قیدار نبی(ع) شهرستان خدابنده زنجان برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: در این محفل  بزرگ از قاریان بین المللی، کشوری و استانی از جمله استاد حامد شاکرنژاد، استاد مهدی غلام نژاد و استاد سید مهدی موسوی حضور خواهند داشت.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: این محفل با هدف ارتقای سطح قرآنی شهرستان و تشویق قرآن آموزان و علاقه مندان به این فعالیت در این عرصه افتخار آمیز با همکاری هئیت قرآنی ولایت برنامه ریزی و تدارک شده است و که برای حضور پرشور همه مردم ۲ کمک هزینه سفر مشهد مقدس و ۸ هدیه نقدی نیز از محل درآمدهای موقوفات این شهرستان به نفرات برنده شده در قرعه کشی تقدیم خواهد شد.

 

نماینده ستاد اقامه نماز استان زنجان نیز در سخنانی افزود: جشن های دهه فجر مدارس در مساجد برگزار شود و از ظرفیت کانون های مساجد می توان در این جشن ها استفاده کرد.

 

سودی با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در مساجد می تواند به پیوند مسجد و مدرسه کمک کند، خاطرنشان کرد: نمایشگاهی از دستاوردهای انقلاب در مساجد برپا شود تا دانش آموزان با فلسفه شکل گیری انقلاب آشنا شوند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه کمیته قرانی و هیات نیز برعهده تبلیغات اسلامی است، گفت: در حوزه اعزام مبلغ نیز پای کار هستیم.

 

بهزاد طارمی از برگزاری 40 محفل قرآنی در 40 مسجد استان زنجان خبر داد و گفت: تقدیر از ارکان مساجد شاخص که در عرصه های تخصصی فعالیت می کنند، فعال کردن گروه های سرود در مسیر راهپیمایی، شناسایی نخبگان مسجدی و تجلیل از ،نان توسط ارکان مسجد در دهه فجر و حضور ارکان مساجد با پلاکارد در راهپیمایی 22بهمن از برنامه های پیشنهادی این نهاد است.