پويش «خاطرات مسجدي انقلاب» در زنجان برگزار مي شود

پویش «خاطرات مسجدی انقلاب» در زنجان برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۲
حاج علي اکبري از برگزاري پويش «خاطرات مسجدي انقلاب» از خاطرات انقلابيون مبارز زنجان و با همکاري کانون هاي مساجد استان همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر با بیان اینکه در کنار کمیته مساجد، کمیته فرهنگ و هنر و رسانه های مکتوب به این مجموعه محول شده است، گفت: 25 کمیته ذیل ستاد بزرگداشت دهه فجر تشکیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد خاستگاه انقلاب هستند، گفت: انقلاب حرکتی در دل مساجد بود که به رهبری امام راحل به پیروزی رسید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به کارکردهای مسجد به شکل های مختلف و ادوار گونانگون اشاره کرد و گفت: در استان زنجان نیز مساجد کارکرد خود را به خوبی نشان داده است.

 

علی اکبری با اشاره به نخستین راهپیمایی زنان در استان زنجان که از مسجد انقلاب اسلامی زنجان نشات گرفته بود، گفت: در سنوات گذشته این راهپیمایی با حضور زنان زنجانی بازآفرینی شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به تهیه مستند از چهره های انقلابی توسط حوزه هنری اشاره کرد و گفت: این مستند برای اولین بار در تاریخ زنجان تهیه شد که این اثر از طریق شبکه اشراق پخش خواهد شد.

 

وی با تاکید براینکه در حوزه تبیین دستاوردهای انقلاب باید به شکل جدی ورود کنیم گفت: متاسفانه برای تامین محتوای فکری و تبیینی در استان شبکه جهادگران تبیین شکل نگرفته است که معتقد هستم مساجد پایگاه مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است.

 

حاج علی اکبری بر ضرورت راه اندازی شبکه جهادگران تبیین در استان زنجان تاکید کرد و گفت: بسیاری از انقلابیون ما مسجدی هستند و درصد قابل توجهی از ایشان در قید حیات هستند از این رو می توانیم پویش خاطرات مسجدی انقلاب را باهمکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد راه اندازی کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه به ضرورت تقویت پیوند بین کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت در مساجد تاکید کرد و گفت: علمای مبارز انقلابی بسیاری در مساجد استان زنجان اثرگذار و جریان ساز بودند که لازم است با برگزاری یادبودی از آنان یاد شود.