عملياتي شدن طرح مسجد پايگاه قرآني در 83 کانون خراسان جنوبي

عملیاتی شدن طرح مسجد پایگاه قرآنی در 83 کانون خراسان جنوبی

تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۲
طرح مسجد پايگاه قرآن از ابتداي سال در خراسان جنوبي اجرا شده و تاکنون 83 کانون در خراسان جنوبي اين برنامه را عملياتي کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی ،مدیر ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه مساجد باید به پایگاه قرآنی تبدیل شوند طرح مسجد پایگاه قرانی در سطح مساجد استان اجرا می شود، افزود: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن ، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرایی شدن طرح است.

وی استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف اجرایی این طرح عنوان کرد و افزود: در این پایگاه‌ها برنامه‌های مختلف همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی، طرح تلاوت نور، … انجام می شود.

حجت الاسلام محقی از اعلام آمادگی بیش از  50 قاری استان در اجرای این طرح خبر داد و گفت: در این طرح در مساجد به صورت هفتگی محافل قرآنی برگزار می گردد و در این محافل تلاوت مجلسی قرآن انجام می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: کانون‌های مجری طرح باید اطلاعات مربوط به برگزاری این دوره‌ها را در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت کنند و جلسات تلاوت قرآن هر هفته برای عموم اجرا شود.