درخشش گروههاي سرود کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان راوردر سومبن جشنواره سرود استاني مهرآوا

درخشش گروههای سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان راوردر سومبن جشنواره سرود استانی مهرآوا

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
جشنواره سرود مهرآوا با پرداختن به موضوعات ملي و مذهبي که امسال آثاري با موضوع غزه نيز در کارنامه خود دارد؛ مصداقي از جريان‌سازي فرهنگي است که نسل نو را عميقاً با معارف اصيل ديني و انقلابي پيوند مي‌دهد.

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان از راور؛ سومین جشنواره استانی سرود "مهرآوا" پنجشنبه(۱۲ بهمن) با معرفی برترین گروه‌های سرود به میزبانی شهرستان راور به کار خود پایان داد.

ایمان پژوهش، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راور با بیان اینکه سومین جشنواره استانی سرود «مهرآوا» با موضوعات ملی و مذهبی، همزمان با آغاز دهه فجر به میزبانی راور برگزار شد؛ از ارسال ۳۰ اثر به این جشنواره خبر داد.

وی افزود: از این تعداد ۱۹ گروه شامل ۱۱ گروه دختران و هشت گروه از پسران برای اجرای حضوری دعوت شدند که در بخش دختران گروه آوای مهر کرمان؛ دختران کویر راور به ترتیب اول و دوم و گروه‌های هاجر راور و مصباح‌الهدی نوق به طور مشترک سوم شدند.

پژوهش افزود: در بخش پسران گروه دراک کرمان و گروه معراج (وابسته به کانون فرهنگی هنری مسجد آیت‌الله میلانی) به ترتیب اول و دوم و گروه‌های نسل وطن کرمان و شهید آوینی(وابسته به کانون فرهنگی هنری مسجد جامع راور)به طور مشترک سوم شدند و تک‌خوان برتر جشنواره هم طاها خواجویی از گروه معراج راور شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی زمانی، امام جمعه راور با قدردانی از گروه‌های سرودی که محتوای سرود و شعر را ارزش انسانیت قرار می‌دهند؛ اظهار کرد: در این جشنواره جلوه‌های عشق و صداقت نمایان شد.

وی افزود: این هنر اگر روزی در خدمت جهل و جاهلیت قرار می گرفت، امروز در خدمت عدالت، ظلم ستیزی، یاری مظلوم، ارزش‌های انسانی، حیا و عفت و کرامت انسانی قرار گرفته و انسان به خود می بالد.

حجت‌الاسلام زمانی تاکید کرد: با قطره قطره خون حاج‌قاسم پیمان می بندیم برای وصیت شما در مورد ولایت و این حرم یعنی جمهوری اسلامی با همه وجود به میدان آمده و نه فقط در انتخابات شرکت کرده که جان خود را هم فدا می‌کنیم و ما اهل تمدن و تمدن‌سازی هستیم.

سرهنگ احمد مرادی‌زاده، معاون هماهنگ‌ کننده سپاه ثارالله استان هم با اشاره به رده سنی شرکت‌کنندگان در جشنواره گفت: کسانی که انقلاب و دفاع مقدس را درک نکردند اینگونه پای انقلاب آمدند؛ افزود: موسیقی زیاد کار می‌شود، متن ادبی زیاد است اما برکت در کاری است که در خدمت برای دین و انقلاب باشد زیرا هر کاری در جبهه انقلاب تبدیل به جریان شد خروجی آن را دیدیم.

وی جریان‌ساز شدن یادواره‌های شهدا را به عنوان یک مصداق مطرح و بیان کرد: در چند سال اخیر گروه‌های سرود نیز جریانی در کشور به راه انداختند و این هنر در خدمت اسلام و جبهه انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مرادی‌زاده تصریح کرد: علاوه بر حوزه ایثار و شهادت بسیاری از متون و محتواها و موضوعات از مجله محور مقاومت، عزت بین‌المللی و... باید تبدیل به سرود و هنر شود تا نفوذ فرهنگی ایجاد کند.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم میزبانی راور از این جشنواره را در راستای عدالت فرهنگی و تمرکززدایی رویدادهای مختلف از مرکز استان دانست و به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه سرود را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه شهرستان راور به عنوان "باب الرضا" و شهر جهانی قالی، گروه‌های سرود خوبی هم دارد و سرود از محصولات ادبی پرطرفدار برای عموم است؛ تصریح کرد: باید مفاهیم و ارزش های انقلابی را با سرود ترویج دهیم.