تزريق اميد به جامعه با تبيين دستاوردهاي انقلاب محقق مي شود

تزریق امید به جامعه با تبیین دستاوردهای انقلاب محقق می شود

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
حاج علي اکبري، نااميد کردن مردم از طريق بزرگنمايي مشکلات داخل کشور و کم اهميت جلوه دادن دستاوردهاي انقلاب را از ديگر توطئه هاي دشمن بر عليه ايران خواند و گفت: تبيين دستاوردهاي انقلاب تلاش دشمن براي نااميدي مردم را بي نتيجه خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در طرح چهره به چهره مدیران دستگاه های اجرای زنجان به مناسبت دهه فجر در جمع نمازگزارن مسجد المهدی زنجان با گرامیداشت یاد شهید حاتمی از شهدای انقلابی زنجان اظهار کرد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید، دنیا تصور دیگری داشت و گمان نمی کردند این انقلاب معادلات جهانی را برهم زند.

 

وی عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی که خلا آن در دیگر انقلاب های جهانی حس می شود را بیداری آموزه‌های الهی در فطرت مردم ایران خواند و تصریح کرد: امام راحل با تشخیص به موقع و رهبری داهیانه این آموزه ها را در وجود مردم ایران احیا کرد.

 

حاج علی اکبری با یادآوری اینکه شکست مذبوحانه دشمن در هشت سال دفاع مقدس موجب توطئه جنگ نرم بر علیه انقلاب از سوی دشمنان نظام شد، گفت: با مشاهده دقیق تر فیلم"محاصره" که سال ساخت آن توسط آمریکا به ۲۵ سال گذشته برمی گردد به راحتی می توان فهمید دشمن در تلاش برای تروریسم جلوه دادن مسلمانان است و می خواهد ذهنیت جهانی را برعلیه مسلمانان تغییر دهد.

 

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با نگاهی به سبک زندگی و بازی هایی که در گوشی های هوشمند که در دست بسیاری از جوانان و نوجوانان ما قرار دارد می توان فهمید دشمن تا حدودی به موفقیت هایی در جنگ نرم رسیده است، دشمن در تلاش است تا از طریق ابزارهای فرهنگی، ذهن و شناخت مردم را تغییر دهد.

 

حاج علی اکبری، ناامید کردن مردم از طریق بزرگنمایی مشکلات داخل کشور و کم اهمیت جلوه دادن دستاوردهای انقلاب را از دیگر توطئه های دشمن بر علیه ایران خواند و گفت: با مراجعه به کتاب صعود چهل ساله می توان به دستاوردهای کشور در حوزه های مختلف پی برد.

 

وی مقایسه دستاوردهای ایران در سطح جهانی را راهکار مناسبی برای تبیین دستاوردهای چهل و پنج ساله انقلاب عنوان کرد و یادآور شد: تولید علم در ایران قبل از انقلاب یک دهم درصد و امروز ۲ درصد است.

 

حاج علی اکبری به رتبه ها و جایگاه های ایران در عرصه های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: ایران در عرصه پزشکی، تولید دریچه قلب، ساخت حلزون گوش، ساخت دارو، سرطان و... جزو کشورهای برتر دنیا محسوب می شود.

 

وی با اشاره به جایگاه ایران در عرصه صنایع دفاعی و امنیت بین الملل به جهت وجود سرداران شهیدی همچون سردار همدانی و سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: تمام این دستاوردها حاصل آموزه های الهی و قرآنی است که امام راحل با آموزش خودباوری به ما ارزانی کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از دفاع مقدس به عنوان یکی از گنجینه های انقلاب که جهان را به حیرت درآورده است یاد کرد و افزود: ایران در شرایط تحریم به این دستاوردها رسیده است و با قاطعیت می توان گفت اگر تحریم ها نبود انقلاب اسلامی قابلیت حاکمیت جهانی را داشت.