کانون هاي مساجد سرمايه عظيم حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامي است

کانون های مساجد سرمایه عظیم حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
سالاري گفت: در موضوع تامين نيرو و سرمايه هاي انساني، منبعي مبارک تر و قابل اعتمادتر از مسجد سراغ نداريم. اما متاسفانه اين ظرفيت گاه مورد غفلت قرار مي گيرد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمود سالاری» اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد سرمایه عظیم و به اصطلاح چاه نفت حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است و ما در لایه های مختلف انقلاب نتوانستیم این ظرفیت را بشناسیم و بشناسانیم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: واقعیت این است که ما منبع الهی بالاتر از مسجد نداریم و در موضوع تامین نیرو و سرمایه های انسانی، منبعی مبارک تر و قابل اعتمادتر از مسجد سراغ نداریم. اما متاسفانه این ظرفیت گاه مورد غفلت قرار می گیرد.

وی با اشاره به گستره جغرافیایی کانون های مساجد در سطح کشور و فعالیت 26 هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر ایران گفت: این ظرفیت عظیم 26 هزار کانون می تواند ما را در مقابل هر تهاجم فرهنگی واکسینه کند. اما به شرط این که بتوانیم از این ظرفیت به خوبی و به شکل صحیح استفاده کنیم.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت مدرسه تئاتر شبستان در کانون های مساجد، موضوع احیای نمایش و تئاتر در مساجد را امری خطیر برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به اندازه بضاعت مان در وزارت ارشاد به این جریان و تداوم آن کمک کنیم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتظار ما این است که مجموعه مدرسه و همچنین جشنواره تئاتر شبستان به یک رویداد جاری و ساری در جامعه تبدیل شود و حتی فراتر از رویداد بودن، به یک روند تبدیل گردد و برای تحقق این مسئله کمک می کنیم.