گفتمان خدمت و استکبارستيزي با پيروزي انقلاب در قامت يک ملت تجلي يافت

گفتمان خدمت و استکبارستیزی با پیروزی انقلاب در قامت یک ملت تجلی یافت

تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
به گفته افشارچي، با پيروزي انقلاب اسلامي، گفتمان خدمت و ضداستکباري و استبدادي در قامت يک ملت تجلي يافت و هيچ کشوري به اندازه ايران براي استقلال هزينه نکرده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان در جمع نمازگزاران مسجد مسلم بن عقیل زنجان با تبریک دهه فجر به تاریخ مبارزات ملت ایران در مقابل استکبار اشاره کرد و افزود: امیرکبیر یکی از چهره های برجسته در این زمینه بود که گفتمان خدمت و ضد استکباری و استبدادی در قامت یک فرد در او بروز کرد.

 

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، این گفتمان در قامت یک ملت تجلی یافت، اظهار کرد: ملت ایران ۱۷۰ سال است برای استقلال خود تلاش می کند و انقلاب اسلامی نیز ادامه همین مسیر است.

 

افشارچی گفت: استکبار با تحمیل جنگ، ‌تحریم و جنگ ترکیبی درصدد است به این انقلاب ضربه وارد کند ولی ناکام مانده است.

 

وی با یادآوری اینکه با مطالعه تاریخ معاصرکشورهای منطقه می توان فهمید هیچ کشوری به اندازه ایران برای استقلال هزینه نکرده است، گفت: کشورهایی که در رفاه هستند زیر یوغ استکبار بوده اند.

 

استاندار زنجان اضافه کرد: چهل و پنج سال پیش نقطه عطفی در تاریخ ایران ایجاد شد و با پیروزی انقلاب اسلامی مردم به استقلال و آزادی رسیدند.

 

وی برقراری عدالت را یک اصل در نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: با مطالعه دستاوردهای انقلاب اسلامی درخدمت به مردم می توان به برقراری عدالت در این کشور پی برد.

 

افشارچی ضمن تاکید بر مطالعه کتاب «تاریخ معاصر ایران» دست نوشته های ملازم اصلی شاه که در پنج جلد کتاب به چاپ رسیده است، افزود: علیرغم دسترسی ایران به نفت در دوران پهلوی بسیاری از مردم ایران از کمترین امکانات رفاهی هم برخوردار نبودند.