کانون‌هاي مساجد در عرصه انتخابات حماسه ساز خواهند بود

کانون‌های مساجد در عرصه انتخابات حماسه ساز خواهند بود

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
به گفته حاج علي اکبري، کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به عنوان يکي از مردمي‌ترين و پرظرفيت‌ترين حلقه مياني مردم همواره در سنگر مساجد و در عرصه‌هاي تاريخي انقلاب اثرگذار بوده و در انتخابات پيشرو نيز حماسه‌ساز خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در دیدار با کارکنان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان اظهار کرد: کانون‌های مساجد یکی از ارزشمندترین و پرظرفیت‌ترین حلقه های میانی مردم محسوب می شوند که در کشور موج آفرین هستند.

 

وی با یادآوری اینکه کانون های مساجد از اقشار اثرگذار در جامعه به شمار می روند، گفت: ارق ملی و پایبندی به آرمان های امامین انقلاب اسلامی از ویژگی های بارز اعضای کانون های مساجد محسوب می شود.

 

حاج علی اکبری با تاکید بر ضرورت استفاده از این ظرفیت مردمی برای مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: کانون های مساجد در بستر آموزه های دین حرکت می کنند در نتیجه فعالیت این مراکز به مزاج فطرت مردم نزدیک‌تر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از کانون های مساجد به عنوان گروه های بی حاشیه در کشور یاد کرد و گفت: هر زمانی که انقلاب به حضور مردم نیاز دارد، کانون های مساجد پاپیش گذاشته و در مقاطع تاریخی انقلاب نقش آفرینی کردند.

 

وی به انتخابات پیشرو و آثار آن در تعیین سرنوشت کشور اشاره کرد و یادآور شد: انتخابات یک رویداد حیاتی در تاریخ کشور به شمار می آید و همه ما وظیفه داریم تا به عنوان یک وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی در این انتخابات مشارکت گسترده داشته باشیم.

 

به گفته حاج علی اکبری، بسیج ظرفیت مردمی و توجیه آنان در این شرایط برعهده مسئولان است و یکی از شاخصه هایی که تبیین در آن کارساز خواهد بود، موضوع انتخابات است و کانون های مساجد به عنوان یکی از مردمی ترین نهادها که همواره در سنگر مساجد فی سبیل الله فعالیت می کنند در این عرصه نیز حماسه ساز خواهند بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به دیدار کانون های فرهنگی هنری مساجد زنجان با معاون سیاسی امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در روز پنج شنبه 26 بهمن ماه اشاره کرد و گفت: رئیس ستاد انتخابات استان زنجان پیشتر دیدار تبینی با موسسات و تشکل های مردم نهاد داشتند ولی ما معتقد هستیم به جهت کثرت کانون های مساجد استان زنجان یک دیدار مستقل برای کانون های مساجد پیش بینی شود.

 

وی به نقش کانون های مساجد و افراد اثرگذار در مساجد برای دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق های رای اشاره کرد و افزود: دشمن در تلاش است تا با تزریق روحیه ناامیدی در بین مردم این مشارکت را به حداقل برساند ولی غافل از اینکه مردم همواره در صحنه های تاریخی کشور پای انقلاب و آرمان های آن هستند.