صفحه اختصاصي «مسجد، پايگاه قرآني» زنجان رونمايي مي شود

صفحه اختصاصی «مسجد، پایگاه قرآنی» زنجان رونمایی می شود

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
به گفته اسلامي، همزمان با نشست تبييني مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان زنجان با معاون سياسي امنيتي استانداري در روز پنج شنبه 26 بهمن ماه، از صفحه اختصاصي«مسجد پايگاه قرآني» زنجان رونمايي خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با کارکنان ستاد کانون های مساجد استان زنجان با اشاره به برنامه دیدار مدیران کانون های مساجد با معاون سیاسی امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: این دیدار تبیینی در راستای دعوت کانون های مساجد از عموم مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات برگزار می شود.

 

وی با یادآوری اینکه در این دیدار به نمایندگی از کانون های مساجد 6 نفر از مدیران مسئول به بیان مشکلات و مطالبات خود خواهند پرداخت، تصریح کرد: در این دیدارکه عصر امروز 26 بهمن ماه در استانداری برگزار می شود، صفحه اختصاصی«مسجد، پایگاه قرآنی» زنجان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان رونمایی خواهد شد.

 

اسلامی به اقدامات انجام شده در زمینه مسجد پایگاه قرآنی در کانون های مساجد استان زنجان اشاره کرد و گفت: در راستای لبیک به فرمان رهبری در تحقق فرمان هر مسجد یک پایگاه قرآنی، 69 پایگاه قرآنی در کانون های مساجد استان زنجان راه اندازی شد و در این راستا سه کرسی تلاوت به منظور برپایی محافل انس با قرآن کریم و طرح تلاوت مجلسی به سه باب کانون فرهنگی هنری اهداء گردید.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان با یادآوری اینکه اطلاعات مربوط به قاریان قرآن در سامانه هر مسجد، پایگاه قرآنی ثبت شده است، گفت: هر کانونی که درخواست قاری برای برگزاری محافل قرآنی دارد می تواند با مراجعه به این سامانه قاری مورد نظر را به محفل خود دعوت کند.

 

وی به اعزام 12مربی تربیتی و قرآنی فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد محلات کم برخوردار شهرستان زنجان به دوره آموزشی ملی "در مسیر"  نیز اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این دوره، آموزش اصول و مبانی تربیت و فعالیت فرهنگی و آموزش مهارت های کاربردی مربیگری عنوان است.

 

اسلامی همچنین از راهیابی 2 اثر نمایشی از کانون های مساجد استان زنجان به نخستین جشنواره تئاتر شبستان خبر داد و گفت: 24 اثر نمایشی از 14 باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان زنجان به نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان ارسال شد که از این تعداد 2 اثر نمایشی برگزیده و به مرحله کشوری راه یافت.

 

به گفته اسلامی، نمایش «فرکانس» به نویسندگی میثم سرآبادانی و کارگردانی حمید اسدبیگی از کانون فرهنگی هنری نبی اکرم (ص) مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان خرم‌دره زنجان در بخش عمومی و نمایش «عمراَ اگه برگردم» به نویسندگی علی خودسایی و کارگردانی اعظم اوجاقلو از کانون فرهنگی هنری مصطفی خمینی مسجد چهارده معصوم (ع) زنجان در بخش کودک و نوجوان به نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان راه یافتند.