شبکه کانون‌هاي مساجد تلاش مي‌کند سرمايه اجتماعي توحيدي را مبتني بر محوريت مسجد رقم بزند

شبکه کانون‌های مساجد تلاش می‌کند سرمایه اجتماعی توحیدی را مبتنی بر محوریت مسجد رقم بزند

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
محمديان گفت: شبکه کانون‌هاي مساجد تلاش مي‌کند سرمايه اجتماعي توحيدي را مبتني بر محوريت مسجد در محلات رقم بزند تا هم معضلات محلي، منطقه‌اي و بومي را حل کند و هم براي ارتقاء فرهنگي محلات، با محوريت شهرهاي کوچک و کم برخوردار اهتمام ورزد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمدتقی محمدیان» پیش ازظهر امروز در آیین افتتاحیه رویداد توانمندسازی مربیان تربیتی و قرآنی کانون های مساجد در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد اظهار کرد: همکاران من در معاونت فرهنگی هنری ستاد تلاش می کنند با برگزاری این رویداد ، مسئولان و مربیان تربیتی، قرآنی و فرهنگی هنری کانون ها را برای یک عملیات منسجم و یکپارچه کشوری آماده کنند. این رویداد نیز جلسه آماده سازی این تیم 300 نفره از کل کشور است تا طرح شهید اسداللهی را در کشور پیگیری کنند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: یکی از رویکردهای جدی کانون‌های مساجد، حضور در بزنگاه‌های اجتماعی کشور است تا بتواند هم در فضای آسیب‌های اجتماعی ایفای نقش کند - چرا که مساجد امن‌ترین و توحیدی ترین نقاط نورانی روی زمین هستند - وهم بتوانند منشاء تحولات بسیاری در فضای فرهنگی وهنری باشند.

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به این ظرفیت، تلاش می‌کند در راستای بهبود وضعیت محلات به خصوص محلات کم برخوردار کار را پیش ببرد.

 

محمدیان در بخشی از سخنان خود با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: حسب منظومه فکری مقام معظم رهبری، در سه گانه ای که حضرت  در بیانیه گام دوم مطرح می کنند، مسجد نقطه طلایی جامعه پردازی است. حضرت آقا نقطه آغاز جامعه پردازی را از آحاد شخص به شخص شهروندان جامعه اسلامی و بحث خودسازی می دانند. موقف دوم در این راستا جامعه پردازی است و در نظام منظومه فکر دینی «مسجد» بهترین خاستگاه برای جامعه پردازی، است تا ازاین مسیربه امید خدا به سوی آن تمدن بزرگ اسلامی و شیعی که رهبری در بیانیه گام دوم بیان می‌کنند رهسپار شویم.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های مساجد بیان کرد: مساجد دارای چنین نقطه عطفی در جغرافیای زمین هستند وشبکه کانون‌های مساجد هم با تکیه برهمین اصل تلاش می‌کند سرمایه اجتماعی توحیدی را مبتنی بر محوریت مسجد در محلات رقم بزند  تا هم معضلات محلی، منطقه‌ای و بومی را حل کند و هم برای ارتقاء فرهنگی محلات، با محوریت شهرهای کوچک و کم برخوردار اهتمام بورزد و ان شاء الله باهمت عالی و اخلاص بچه‌های مسجد بتواند در منظومه سپهر فرهنگی کشور تاثیرگذار باشد.