حفظ هويت فرهنگ و هنربر محور مساجد، فلسفه تاسيس کانون هاي مساجد است

حفظ هویت فرهنگ و هنربر محور مساجد، فلسفه تاسیس کانون های مساجد است

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
به گفته حاج علي اکبري، فلسفه وجودي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد حفظ هويت فرهنگ و هنر بر محور مساجد است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در نشست تبیینی معاون سیاسی امنیتی استانداری با مدیران کانون های مساجد زنجان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: فلسفه وجودی کانون های فرهنگی هنری مساجد حفظ هویت فرهنگ و هنر بر محور مساجد است. 


وی با بیان اینکه کانون های مساجد سرمایه اجتماعی توحیدی هستند، گفت: این مجموعه بی نظیر و بی بدیل مردمی در شرایط معنوی گردهم آمدند و این سرمایه را بازتولید و تقویت می کنند. 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: این مجموعه به طور هوشمندی از دل انقلاب اسلامی رشد کرده و همانطور که مساجد کارکردهای متعددی در زمینه عبادی، سیاسی، اجتماعی دارد با تاسیس کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد کارکردهای فرهنگی و هنری نیز احیا شد. 


حاج علی اکبری با اشاره به اینکه مسجد گالری هنرهای اسلامی است، تصریح کرد: در لایه لایه این مکان مقدس فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی را می بینیم که بستر مناسبی برای فعالیت های فرهنگی و هنری است. 


وی از کانون های مساجد به عنوان یک ظرفیت ارزشمند برای کسانی که دل در گرو انقلاب دارند، یاد کرد، افزود: می توان با استفاده از این ظرفیت مسجدی به خلق آثار معنوی و مادی پرداخت. 


به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، بر ما واجب است که کانون های مساجد را توانمند کنیم و از مقام عالی دولت در استان درخواست داریم که این مراکز را کمک کنند و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در خدمت کانون های مساجد برای نقش آفرینی در عرصه های مختلف خواهد بود. 


حاج علی اکبری در پایان خاطرنشان کرد: ما اصحاب هنر و فرهنگ مسجدی برای تعالی کشور هم قسم شدیم و در 11 اسفندماه حماسه خواهیم آفرید.