مسجد مهمترین مرکز دینی مردمی برای مقابله با استکبار جهانی/قرارگاه مسجدی شهید حسین همدانی تشکیل شد

مسجد مهمترین مرکز دینی مردمی برای مقابله با استکبار جهانی/قرارگاه مسجدی شهید حسین همدانی تشکیل شد

تاریخ انتشار : ۸ دی ۱۳۹۸
«محمدصادق کوشکی» در گردهمایی ائمه جماعات، بسیجیان و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجدگفت: مساجد مهمترین مراکز دینی مردمی برای مقابله با استکبار جهانی به شمار می‌روند. در این همایش همچنین قرارگاه مسجدی شهید حسین همدانی تشکیل شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مقام معظم رهبری در تبیین حوادث سال ۱۳۸۸ فرمودند: «اگر بصیرت مردم، حضور به موقع عماران و حرکت جهادی روحانیون و طلاب نبود دشمن ضربه سختی به نظام جمهوری اسلامی وارد می آورد».

 

تحلیل فتنه سال ۸۸ اهمیت نقش مساجد، هیات های مذهبی و گروه های خودجوش با روحیه آتش به اختیاری را در شکستن هیمنه دشمنان و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را نشان می دهد.

 

واکاوی سخنان مقام معظم رهبری از سال ۱۳۸۸ تاکنون، نشان دهنده برجستگی جایگاه و اهمیت مساجد، در تقویت هسته مقاومت فرهنگی و مقابله با آسیب های اجتماعی است.

 

ائمه جماعات مساجد کیانشهر برای واکاوی این موضوع، امشب (یک شنبه، هشتم دی ماه) در مسجد جامع حضرت رقیه (س) کیانشهر (واقع در خیابان ابراهیمی، خیابان شهید امیری) گردهم آمدند تا بار دیگر، لبیک به مقام معظم رهبری بگویند و سربازی خود در مسیر خدمت به اسلام و انقلاب را فریاد کنند.

 

بنا بر این گزارش، «محمدصادق کوشکی» در اجتماع بزرگ ائمه جماعات، بسیجیان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه بصیرت، فرمان قرآنی است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، بصیرت یعنی حضور به موقع و روشنگری در لحظه.


این استاد دانشگاه با اشاره به تحرکات و برنامه ریزی دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۸، اظهار کرد: اگر آینده نگری و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود، کشور دچار لطمات جدی می شد.

 

وی با بیان اینکه مساجد و هیات های مذهبی مهم ترین مراکز دینی و مردمی در مقابله با استکبار جهانی هستند، اظهار کرد: تلاش عده ای در داخل کشور برای تضعیف جایگاه مساجد و هیات ها و ترویج سکولاریزاسیون در این مراکز، آب آسیاب دشمن ریختن است.

 

همچنین در ادامه حجت الاسلام «محمود عظیمی»، با بیان اینکه هر امام جماعتی باید همچون عمار در هنگامه فتنه گری های دشمنان، روشنگری کند، تاکید کرد: دشمن به دنبال ترویج اسلام منهای سیاست است که بصیرت افزایی ائمه جماعات، بسیجی ها و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، خنثی کننده توطئه دشمن است. 

 

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه مالک اشتر تهران بزرگ با انتقاد از کسانی که به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس در مساجد هستند، اظهار کرد: این گروه باید بدانند که اگر این شعارها حذف شود، به دنبال آن، مساجد حذف می شود.

 

عظیمی در ادامه، تبعیت از ولایت را رمز موفقیت ملت ایران در مقابله با فتنه آمریکایی انگلیسی سال ۸۸ دانست و گفت: شیطان چون تبعیت محض از خداوند نداشت تکبر ورزید و از بهشت رانده شد. مساجد باید پایگاه ترویج شنیدن و عمل به سخنان ولی فقیه به عنوان نائب عام امام زمان (عج) باشند.

 

بر پایه این گزارش ائمه جماعات، بسیجیان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در این گردهمایی، بر دقت خود و مردم برای انتخاب افراد اصلح و مطابق با شاخص های مطرح شده در بیانات رهبری، تاکید کردند. 

 

این افراد همچنین بر حضور پرشور مسجدی ها و فعالان فرهنگی در راهپیمایی نهم دی ماه؛ روز بصیرت و میثاق با ولایت، که فردا در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار می شود تاکید کردند.

 

همچنین سرهنگ «جمال مغروری» ، نقش مساجد، بسیجی ها و کانون های فرهنگی هنری در گسترش حضور مردم در انتخابات پیش رو را بسیار کلیدی و حساس دانست و گفت: اتکای انقلاب اسلامی به نهادهای دینی و مردم، از عوامل موفقیت نظام جمهوری اسلامی است که همین نهادها باید آگاهی های مردم را نسبت به انتخابات افزایش دهند.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر سپاه تهران بزرگ ادامه داد: همه اتفاقات خوب  در سطح محلات، باید با محوریت مساجد انجام شود و بسیج و کانون های فرهنگی هنری، بازوی ائمه جماعات در تقویت این نقش آفرینی مساجد است.

 

به گزارش شبستان، در این گردهم آیی همچنین عنوان شد که قرارگاه فرهنگی اجتماعی سردار شهید حسین همدانی برای سامان دهی فعالیت فرهنگی و اجتماعی مساجد تشکیل شده است.

پایان پیام/ 397