عيد نيمه شعبان فرصت تبييني فرهنگ مهدويت و انتظار است

عید نیمه شعبان فرصت تبیینی فرهنگ مهدویت و انتظار است

تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۴۰۲
حجت الاسلام شکري با اشاره به اهميت تبيين فرهنگ مهدويت و انتظار طي نشست شوراي فرهنگي استان البرز گفت: يکي از جنبه ها و شاخص هاي مساجد توجه به مقوله انتظار و مهدويت است.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ مهدویت و انتظار طی نشست شورای فرهنگی استان البرز گفت: یکی از جنبه ها و شاخص های مساجد توجه به مقوله انتظار و مهدویت است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: کار فرهنگی باید جریان ساز باشد و یکی از راهبردها و روش های پایداری فعالیت های فرهنگی و تبلیغی توجه به خاستگاه معرفت بخشی مساجد است.

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در رشد و بالندگی فرهنگی اظهار کرد: جریان سازی نماز، روایتگری با همراه حوزه های علمیه، اعزام گروه های تبلیغی از جمله ریشه ها و تجربیات سنتی جریان سازی هستند. 

 

وی با بیان اهمیت نقش تبینی اعضاء شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: امروز در عصر رسانه یکی از رویکردها دینی شناسی است که در ذیل آن توجه به استعدادهای و توانایی ها، تقوا و خودسازی همچنین جریان سازی مصادیق اخلاق معنا پیدا می کند. 

 

وی با بیان ضرورت سنجش میزان اطلاعات مخاطب در جریان انتخابات تصریح کرد: امروز حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی یک رسالت تبیینی برای مسئولان و مدیران نهادهای فرهنگی است.

 

حجت الاسلام شکری توضیح داد: ارائه محتوای متنوع ، انتقال زیبایی پیام و محتوا، رشد فعالیت های دینی و تنوع قالب ها از جمله مسائل با اهمیتی است که با توجه به این زیرساخت ها می توان انتظار رخدادهای اثرگذار داشت.