خوانش مفهوم انتظار و ظهور يکي از جريان هاي بصيرت بخش در مساجد است

خوانش مفهوم انتظار و ظهور یکی از جریان های بصیرت بخش در مساجد است

تاریخ انتشار : ۵ اسفند ۱۴۰۲
حجت الاسلام شکري با اشاره به اهميت مقوله مهدويت و شناخت ابعاد آن گفت: خوانش مفهوم انتظار و ظهور يکي از جريان هاي بصيرت بخش در مساجد است.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، حجت الاسلام شکری در جریان برپایی دوره تخصصی آموزشی امام مهدی در قرآن گفت: آموزش مهدویت یکی از رویکردهای زیربنایی به منظور رشد باورهای ایمانی و الهی در میان نسل امروز است. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: مهدویت از جمله مهمترین شاخصه های کار فرهنگی است؛ امری که با توجه به اهمیت آن می توان انتظار رشد ارزش های دینی را در میان گروه ها و اقشار مختلف اجتماعی شاهد بود. 

 

به گفته وی، امروزه مردم بیش از گذشته منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) هستند؛ نیاز به منجی دادگستر و نجات دهنده یکی از مهمترین مسائلی است که توجه به آن می توان بستر تبیینی فرهنگ انتظار را تداوم بخشد. 

 

وی با اشاره به اهمیت مهدویت به عنوان یکی از رویکردهای تبیینی توضیح داد: امروزه یکی از مصداق های مسجد تراز اسلامی توجه به فرهنگ انتظار و مهدویت است که متناسب با اهمیت آن می توان انتظار دستاوردهای کلانی در این حوزه داشت.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ انتظار در کناب توجه به قرآن کریم است که برای اجرا و تحقق این مهم نیز برنامه هایی را در ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در دست اقدام داریم.