حال و هواي نيمه شعبان در مساجد اصفهان

حال و هوای نیمه شعبان در مساجد اصفهان

تاریخ انتشار : ۷ اسفند ۱۴۰۲
حال و هواي اعياد شعبانيه به ويژه جشن هاي مهدوي در مساجد استان اصفهان بر شادماني و نشاط اجتماعي مردم به ويژه کودکان و نوجوانان افزوده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان اصفهان، اعیاد پشت سر هم دیگر ماه شعبان هر کدام جلوه ای شادمانی و سرور اهل البیت(ع) و عاشقان این خاندان است که هر کجا قدم می گذاشتیم جشن و شادی بود.

شهرها و روستاها آذین بندی و بوی شادمانی و عشق نقاط مختلف را فراگرفته و همه در تکاپوی مراسمات هستند.

مساجد به عنوان مهمترین مراکز دینی با برگزاری مراسم های معنوی و مذهبی در این ایام شور و حال دیگر ایجاد کرده اند که نقش بچه های مسجد و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این خصوص محوری و اساسی است.

برگزاری جشن در هزار مسجد استان اصفهان با همکاری عموم مردم در این روزها بر جلوه های شادمانی شهرها و روستاها افزوده است.

حال و هوای نیمه شعبان در مساجد اصفهان

هزار برنامه فرهنگی و هنری در کانون های مساجد اصفهان

برنامه ریزی و تدارکات اجرای فعالیت ها توسط اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد انجام شده و با همکاری خیرین و نمازگزاران این برنامه ها توسعه می یابد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: هزار برنامه فرهنگی و هنری همزمان با اعیاد شعبانیه توسط کانون های مساجد اجرا می شود.

محمدتقی محمدیان افزود: این برنامه ها در نیمه شعبان رونق بیشتری پیدا کرده و سعی شده علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی در جریان سازی مهدوی نیز نقش فعالی ایفا شود.

وی برگزاری جشن و محافل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی، احیا شب نیمه شعبان، توزیع بسته های فرهنگی، قرائت دعای ندبه، تولید محتوا فضای مجازی و برپایی نمایشگاه های کتاب را از جمله های اقدامات این ایام در مساجد استان اصفهان اعلام کرد.

محمدیان یادآورشد: آذین بندی و زیبا سازی محیط پیرامونی مساجد، شادمانی این ایام را به کوچه و خیابان ها توسعه داد.

حال و هوای نیمه شعبان در مساجد اصفهان

توزیع بسته های معیشتی و حمایتی

همزمان با ایام شعبانیه و در آستانه سال نو، توزیع بسته های حمایتی، معیشتی و کمک هزینه های ازدواج توسط تعدادی از کانون های مساجد انجام شد.

توزیع غذای گرم و همچنین بسته های حمایتی توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد با کمک خیرین آماده شده و در بین اقشار آسیب پذیر توزیع می شود.

مراکز نیکوکاری فعال در مساجد با بعضی از این کانون ها همکاری دارند و با هم افزایی امکانات توانسته اند اقدامات گسترده ای را انجام دهند.

جشن های شعبانیه تا روزهای آینده نیز ادامه دارد تا وصل به ماه مهمانی بشود و در رمضان المبارک حال و هوای معنوی حاکم شود.

حال و هوای نیمه شعبان در مساجد اصفهان