آغاز مرحله کشوري شانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان در سنندج

آغاز مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در سنندج

تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
مرحله کشوري شانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان با حضور جمعي از مسئولان، قاريان، حافظان و ۲۸۰ برگزيده کشور در دو بخش خواهران و برادران در سنندج آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور جمعی از مسئولان، قاریان، حافظان و ۲۸۰ برگزیده کشور در دو بخش خواهران و برادران شامگاه امروز (شنبه 12 اسفند) در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج آغاز شد.

در ابتدای این برنامه «علی اصغر دریایی » مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ضمن خوشامدگویی به همه حاضران در آیین افتتاحیه شانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان به اهمیت جایگاه قرآن در زندگی مسلمانان اشاره کرد و اظهارداشت: قرآن کریم باید در زندگی همه اقشار جامعه جاری شود و نقش آفرینی آن در زندگی افراد جامعه مشهود باشد.

وی مدهامتان را فرصتی برای رقابت قرآنیان در نهایت رفاقت دانست و ابراز امیدواری کرد این مسابقات روزبه روز رونق بیشتری بگیرد.

سه هزارو500  کانون در این مسابقات درگیر بودند

در ادامه «مهدی مقدم» معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهارداشت: سه هزارو500  کانون فرهنگی هنری در این مسابقات درگیر بودند و از تمامی استانها در این دوره از مسابقات مشارکت کردند.

وی خطاب به قرآنیان حاضر در این دوره از مسابقات گفت: شما عصاره قرآنیان کانون های مساجد هستید چرا که از میان 18 هزار نفری که در این مسابقات شرکت کردند شما 240 نفر از بخش استانی به مرحله کشوری راه یافتید.

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشوربا تقدیر از داوران جشنواره قرآنی مدهامتان، اضافه کرد: در مرحله استانی  250 داور به داوری این مسابقات پرداختند و در مرحله کشوری نیز 25 داور کار داوری این مسابقات را برعهده دارند.

مقدم با بیان اینکه کردستان مرکز فرهنگ و هنر است، یادآورشد: امیدواریم در این دوره از مسابقات قرانی مدهامتان درخشش بچه های مسجدی قرآنی را شاهد باشیم.  

راه حل مشکلات کشور فعالیت های قرآنی است

در بخش دیگری از برنامه ، قاري پيشکسوت و داور بين المللي قرآن، با تاکید بر فعال‌تر شدن فعالیت های قرآنی در کشور گفت: راه حل مشکلات کشور پرداختن به فعالیت‌های قرآنی است.

استاد علی اکبر حنيفي، شرط موفقیت در مسابقات قرآنی را «کیفیت» دانست و یادآورشد: این کیفیت کاراست که سطح قاری را روشن می کند.