پيام وزير فرهنگ به شانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان

پیام وزیر فرهنگ به شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به شانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان پيامي صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان پیامی صادر کرد.

 متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"احیای امر قرآن نه‌تنها قیام به خیر و صلاح بلکه قطعاً قیام به قسط و عدالت است و بدون تردید قیام به خوبی‌ها در مقابل هرگونه ناپاکی و ظلم نتیجه‌ای جز نصرت الهی ندارد.

جامعۀ بشری امروز بیش از هر زمان دیگری تشنۀ تعالیم قرآنی و نبوی است، زیرا وضعیت کنونی و حرکت معنادار جوامع گوناگون از مسیر معنویت به سوی گمراهی و ضلالت هشدار مهمی برای تمامی خیرخواهان عالم محسوب می‌شود و هر گونه غفلت و بی‌تفاوتی تأثیرات جبران‌ناپذیری برای بشریت به صورت عام و جهان اسلام به صورت خاص در پی خواهد داشت که در عصر حاضر نمونۀ آن را می‌توان به صورت تضییع حقوق ملت مظلوم فلسطین و نسل‌کشی مردم بی‌پناه غزه از سوی رژیم غاصب صهیونیستی به نیابت از استکبار جهانی مشاهده کرد.

شعار محوری و مبنایی دولت مردمی با عنوان «نهضت بازگشت به مسجد» نه‌تنها یک باور عمیق دینی و اعتقادی بلکه مبتنی بر نگاهی تمدنی حول محور معارف قرآن کریم با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم نیروهای متدین و انقلابی به شمار می‌رود.

بدین اعتبار تحقق تمدن نوین اسلامی یک پیش‌نیاز مهم و ضروری دارد و آن هم «نهضت بازگشت به مسجد» است و تا زمانی که ارتباط وثیقی میان تمامی اقدامات و طرح‌های زیربنایی حوزۀ فرهنگ به‌ویژه فعالیت‌های قرآنی با مکان مقدسی همچون مسجد برقرار نشود به‌یقین این نهضت فقط در حد شعار باقی خواهد ماند.

برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامتان» به عنوان یکی از رقابت‌های شاخص قرآنی کشور در امتداد فعالیت‌های ماندگار و اصیل این نهاد مؤثر دینی همانند طرح تلاوت نور و تفسیر روزانۀ قرآن کریم است. در همین راستا توجه مضاعف به ایجاد و تقویت پایگاه‌های قرآنی را که همواره مطالبۀ رهبری معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) از متولیان امر قرآن و مسجد بوده، از جمله اقدامات بسیار مهم در ستاد کانون‌های مساجد در یک سالۀ اخیر می‌باشد.

در پایان بر خود لازم می‌دانم از مردم شریف و عزیز کردستان به‌ویژه نمایندۀ معزز ولی فقیه، علمای گران‌قدر اهل سنت، استاندار محترم، ائمۀ گرامی جماعات، اصحاب عزیز قرآنی استان و متولیان این مسابقات وزین به جهت میزبانی از نخبگان قرآنی مساجد کشور نهایت قدردانی را داشته باشم و امیدوارم در سایۀ توجهات حضرت بقیة‌الله الاعظم (ارواحنا فداه) موفق و مؤید باشید.