مساجد زنجان، ميزبان هنرمندان رويداد«يک صدا ايران»

مساجد زنجان، میزبان هنرمندان رویداد«یک صدا ایران»

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
رويداد«يک صدا ايران» به ميزباني مسجد حسينيه، مسجد امام سجاد(ع) و مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) منطقه نجف آباد زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، رویداد«یک صدا ایران» با رویکرد ظرفیت شناسی و استعدادیابی هنری در چهار مسجد حسینیه، مسجد امام سجاد(ع) و مسجد فاطمه الزهرا(س) منطقه نجف آباد برگزار شد.

 

نمایش های محیطی، تعاملی با رویکرد ظرفیت شناسی و استعداد یابی هنری در منطقه نجف آباد با محوریت مساجد در حال اجراست. رویداد«یک صدا ایران» رویداد استعدادیابی و تقویت کنشگری در میدان بکری است که کمترین امکانات برای استعدادهای ناشناخته دورتر از رویاست و ما با اجرای این رویداد میدان هنر را برای علاقمندان در مناطق محروم فراهم می سازیم.

 

هنرمندان با ابزار هنر می توانند بر ارزش ها و نگرش هایی که به شکل دهی و جهت دهی افکار و رفتار مردمان می انجامد اثر بگذارند، ارزش ها و نگرش هایی که با نفوذ در ذهن مردم، سبک زندگی فردی و اجتماعی آنان را تعیین می کند.

 

در رویداد یک صدا ایران به محورهایی چون شناسایی ظرفیت های فرهنگی و فعالان و کنشگران، تشکیل کارگروه های محلی با محور موضوعات اجتماعی، شبکه سازی ، ترویج الکوی سبک زندگی ایران اسلامی توجه شده است.

 

این رویداد با هدف گسترش فرهنگ و هنر بومی با توجه به قومیت و انسجام عمومی قومیت ها و مقابله با نقشه های تفرقه افکنانه دشمنان، کمک به کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای سطح فرهنگی در محلات حاشیه نشین کشور، آموزش، توانمندسازی و ایجاد فرصت اشتغال، توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، ارتقای سواد هنری در محلات هدف طرح، جلب مشارکت گروه های مردمی در ترویج فعالیت های فرهنگی هنری، ساختارسازی و اجرای پروژه های فرهنگی هنری در سطح محلات حاشیه نشین اجرا می شود.

 

چهار نمایش با موضوعات هویت و سبک زندگی اسلامی، ایرانی، امید آفرینی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد شور اجتماعی و مشارکت های مردمی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی و انسجام اجتماعی اجرا می شود.