کانون‌هاي مساجد فعاليت‌هاي گسترده و اثرگذاري در جامعه دارند

کانون‌های مساجد فعالیت‌های گسترده و اثرگذاری در جامعه دارند

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
عاشوري با بيان اينکه متوليان مساجد بايد با اجراي برنامه هاي متنوع و جوان پسند، زمينه جذب جوانان به مساجد را فراهم کنند گفت: فعاليت‌هاي گسترده و اثرگذاري در جامعه دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، کیا عاشوری فرماندار رشت با گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مسجد از دیر باز پایگاه اطلاع رسانی و کمک به همنوع و همچنین ترویج دین مبین اسلام بود.

 

عاشوری با بیان اینکه متولیان مساجد باید با اجرای برنامه های متنوع و جوان پسند، جذب نیروهای جوان در مساجد را بیش از پیش فراهم کنند، افزود: نباید یک متولی کاری کند که جوانان از مساجد زده و دور شوند. ‌

 

وی به‌ ظرفیت های ارزشمند کانون‌های مساجد اشاره و خاطر نشان کرد: این کانون‌ها فعالیت‌های گسترده و اثرگذاری در جامعه دارند و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون‌های مساجد می‌توان مهارت‌های زندگی و علمی را در جامعه گسترش و ارتقا داد.

 

وی بی‌توجهی به ظرفیت‌های مساجد را یکی از مشکلات جامعه دانست و بیان کرد: متاسفانه از فضای موجود مسجد آنگونه که شایسته است، بهره گرفته نمی‌شود.

 

نماینده عالی دولت در مرکز استان، افزود‌: امروز دشمنان اسلام و نظام از طرق مختلف درصدد خدشه دار کردن عقاید اسلامی و انقلابی هستند و بایستی با بهره گیری از ظرفیت‌های مساجد، جوانان را در برابر این ترفندها بیمه کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: هئیت امنا و مسئولان مساجد می‌توانند زمینه افزایش مهارت زندگی ایران اسلامی و شناسایی مشکلات جامعه با برگزاری کارگاه‎‌های آموزشی در مساجد را فراهم کنند.