زيرساخت‌هاي مسجد پويا توسط امام جماعت و نخبگان فرهنگي فراهم شود

زیرساخت‌های مسجد پویا توسط امام جماعت و نخبگان فرهنگی فراهم شود

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
حجت الاسلام زارعي با اشاره به اينکه مهمترين کارکرد يک مسجد پويا و فعال، توجه به نيازهاي روز جامعه به ويژه نسل جوان و نوجوان است، گفت: براي تحقق اين امر بايد زير ساخت‌هاي آن توسط هيات امنا، امام جماعت، خيرين، نخبگان فرهنگي و کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فراهم شود.

حجت الاسلام علیرضا زارعی امام جمعه بشرویه در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: مساجد در جوامع اسلامی یکی از مهم ترین و بزرگترین نمادهای بلادهای اسلامی هستند.

وی در ادامه بیان کرد: مساجد نه تنها مرکز عبادت هستند بلکه پایگاهی عظیم برای فعالیت‌های مهم عبادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و حتی نظامی است که امروز مساجد در هر کدام از رسالت های ذکر شده فاصله گرفته است و باید به انجام آن ها بازگردد.

حجت الاسلام زارعی ادامه داد: تعبیری که امامین انقلاب از مساجد دارند این است که مساجد سنگر هستند و این سنگرها باید حفظ شود و یکی از راههای حفظ این سنگرها برقرار بودن آنها است که امروز متاسفانه خیلی از این سنگرها فقط برای نماز تنها تعریف شده که خود بزرگترین مانع برقراری است.

امام جمعه بشرویه در ادامه عنوان داشت: مسجدی که تنها محدود به نماز و عبادت شود و برنامه ای برای نسل جوان و نوجوان نداشته باشد و مرکز تولید برنامه های فرهنگی نباشد و در مسائل روز جامعه نتواند نقشی ایفا کند و نتواند نیازهای فکری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی محله را برطرف کند شاهد آسیب‌هایی در پیرامون خود خواهد شد که حل آن و جبران آن خیلی سنگین و هزینه بر است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین کارکرد یک مسجد پویا و فعال، توجه به نیازهای روز جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان است، افزود: برای تحقق این امر باید زیر ساخت‌های آن توسط هیات امنا، امام جماعت، خیرین، نخبگان فرهنگی و کانون های فرهنگی هنری مساجد فراهم شود.

حجت الاسلام زارعی در پایان گفت: در کنار این‌ها، نهادهای فرهنگی که ساز و کار برنامه ریزی فرهنگی را دارند می‌توانند به عنوان یک بازو به مجموعه مسجد کمک کنند.