افق راهبردي کانون هاي مساجد تمدني و انسان سازي است

افق راهبردی کانون های مساجد تمدنی و انسان سازی است

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
حجت الاسلام شکري در برنامه زنده شبکه استاني البرز با تبريک 18 اسفند سالروز تأسيس کانون هاي مساجد گفت: افق راهبردي کانون هاي مساجد تمدني و انسان سازي است .

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، حجت الاسلام کاظم شکری با حضور در برنامه مصاحبه زنده صدا و سیمای استانی البرز که پنجشنبه 17 اسفند برپا شد گفت: احیاء کارکردهای مسجد مبتنی بر سیاست دولت مردمی سیزدهم در شاخص های متعدد به ویژه ایجاد و تقویت پایگاه های قرآنی مسجد محقق شد. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: ایجاد و تقویت پایگاه های قرآنی مساجد در قالب شناسایی قاریان قرآنی، فعالان قرآنی طرح ریزی شد و براساس آن در گام نخست، ثبت اطلاعات در سامانه بچه های مسجد ، اجرای طرح تلاوت مجلسی قرآن کریم به صورت هفتگی ، دعوت از قاریان برای تلاوت محقق شد. 

 

وی با اشاره به برپایی اردوهای دانش آموزی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد: یکی از سرفصل های اجرایی در کانون های فرهنگی هنری مساجد توجه به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است که این مهم در قالب اردوهای تربیت محور به طور معمول در طول سال برپا می شود. 

 

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به اجرای طرح جشنواره تئاتر بچه های مسجد اشاره کرد و توضیح داد: بازگشت قطار هنرهای نمایشی به ریل انقلاب از اهداف نخستین در جریان جشنواره تئاتر بچه های مسجد بود که با نگاه تربیتی به جریان هنر تئاتر انجام شد. 

 

به گفته وی، ثبت گروه های نمایشی تئاتر در سامانه بچه های مسجد، تربیت هنرمند انقلابی و تقویت آموزه های دینی با هدف اینکه نگاه ما به مسجد باید تمدنی باشد انجام شد. 

 

مدیرکانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های دیگر با محوریت کانون های مساجد چالش همت است که با هدف کارآفرینی در کانون های مساجد در طول یک سال گذشته برپا شد.