کانون هاي فرهنگي هنري درترويج و گسترش فرهنگ و هنر اسلامي نقش بسزايي دارند

کانون های فرهنگی هنری درترویج و گسترش فرهنگ و هنر اسلامی نقش بسزایی دارند

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
حجت الاسلام عزيزي گفت: تلاش مي کنيم با ارتقاء سطح فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد سربازان توانمندي براي حفاظت از عرصه فرهنگي انقلاب تربيت نماييم.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان، پیام حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان به مناسبت 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

"إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ  فَعَسَى أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ"  توبه/18

مساجد خدا را تنها کسانى باید آباد کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و نماز را به پا داشته و زکات مى‌پردازند و جز از خدا نمى‌ترسند. امید است که آنان از ره‌یافتگان باشند.

 

18 اسفند سالروز تاسیس کانونهای مساجد فرصتی است برای تجلیل و سپاس از همه آنهایی که خالصانه و بی ادعا همتی مثال زدنی در راستای رضای حق تعالی و برای پویایی مساجد الله مصروف می دارند.

امسال، به حول و قوه الهی ، سی و یک سال از تأسیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را پشت سر می گذاریم. سی و یک سال تلاش،  و مجاهدت در گسترش فرهنگ و هنر مسجدی ؛ تلاشی وصف ناپذیر است.

 

کانون های فرهنگی هنری به طور هوشمندی از دل انقلاب اسلامی رشد کرده و همانطور که مساجد کارکردهای متعددی در زمینه عبادی، سیاسی، اجتماعی دارد با تاسیس کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد کارکردهای فرهنگی و هنری نیز احیا شد.

 

مسجد مرکز هنرهای اسلامی است، در جای جای این مکان مقدس شاهد  فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در بستر مناسبی برای فعالیت های فرهنگی و هنری هستیم.

 

لذا همانطور که در کلام بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) آمده ، مسجد سنگر اسلام است و باید حفظ شود، برآنیم با ارتقاء سطح فعالیت کانون های مساجد ، سربازان توانمندی برای حفاظت از عرصه فرهنگی این سنگر مقدس تربیت نمائیم.