فعاليت‌هاي مجموعه هاي فرهنگي در مسجد در صف هاي جماعت تجلي مي کند

فعالیت‌های مجموعه های فرهنگی در مسجد در صف های جماعت تجلی می کند

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي گفت: فعاليت‌هاي مجموعه هاي فرهنگي در مسجد در صف هاي جماعت تجلي مي کند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی،مرتضي انقاني امروز 17 اسفند در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان ساوه گفت: تجلی فعالیت‌های مجموعه های فرهنگی در مسجد و در صف های پرشور جماعت تجلی می کند.


مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مرکزي تصریح کرد: رونق مسجد به حضور جماعت و حضور مردم بازخورد فعالیت‌های فرهنگی ارکان مسجد است.

وی درخشش کانون های مساجد ساوه در اجرای برنامه های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان را به سبب فعالیت خوب مدیران کانون های این شهرستان دانست و گفت: مشارکت ویژه ی نهادهای همسو در امورات فرهنگی شهرستان ساوه خصوصاً سازمان فرهنگی ورزشی ساوه در اجرای برنامه های مساجد، تنوع و تکثر فعالیت ها در کانون های ساوه مثال زدنی است.

وی ادامه داد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقشه راه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است و ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی در راستای تحقق این بیانات تعامل و همکاری بسیار خوبی با نهادها و دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان دارد.

انقانی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: در ما مبارک رمضان مراسم ادعیه خوانی و زیارت خوانی در کانون های مساجد، مراسم جزء خوانی و انس با قرآن کریم، مراسم سفره ضیافت افطار، در چندین مسجد برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به فعالیت 600 باب کانون فرهنگی هنری مسجد در استان، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در راستای اجرای برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و هنری با محوریت مساجد تلاش می‌کنند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد سبزی، نماینده مردم شریف ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: مدیران کانون فرهنگی متولیان اصلی فرهنگ در ساوه هستند.

وی اظهار کرد: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با امام جماعت متحد باشند و در راستای ارتقای مسجد تلاش کنند یکی از نتایج رونق مسجد حضور و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است.

حجت الاسلام سبزی از راه اندازی مجمع خیرین فرهنگی در ساوه در راستای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی ورزشی در این شهرستان خبر داد و افزود: امید است اقدامات موثری در راستای تامین فضای آموزشی و نیز ارتقای سطح فرهنگ و هنر توسط این مجمع انجام شود.