پيام استاندار خراسان جنوبي به مناسبت سالروز تأسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
استاندار خراسان جنوبي با صدور پيامي فرا رسيدن ۱۸ اسفند سالروز تأسيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد را به فعالان فرهنگي اين عرصه، مديران مسئول، ائمه جماعات و اعضاي کانون هاي فرهنگي و هنري استان تبريک گفت.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی با صدور پیامی فرا رسیدن ۱۸ اسفند سالروز تأسیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را به فعالان حوزه مسجد تبریک گفت. متن پیام استاندار به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
من سفارش می ‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج، این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند فراهم کنید. رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

مسجد که به فرموده پیامبر مکرم اسلام(صلوات الله علیه)؛ "از انوار الهی و محبوب ترین جای هر شهر است"، در جامعه اسلامی، محور و مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی و اجتماعی محسوب شده و به عنوان کانون نشر افکار، عقاید و اصول اسلامی در بالا رفتن سطح عملکرد و شکوفایی فرهنگی جامعه اسلامی نقش بسزایی دارد.
بدون تردید از جمله نهادهایی که می تواند در تحقق اهداف عالیه و احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، اشاعه سیره نبوی، تبلیغ آموزه‌ های اهل بیت(علیهم السلام)، تقویت بنیه اعتقادی و ایمانی و نیز تحکیم بنیان خانواده مؤثر باشد و در قالب یک خاکریز فرهنگی محکم، خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان با سلاح علم، اخلاص و عمل لحاظ شود، کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.
این کانون‌ها از بدو تأسیس تاکنون توانسته‌اند در جوار مساجد و با رویکرد فرهنگی و هنری، منشأ آثار و برکات فراوانی باشند و در این دوران جولان دشمن به پشتوانه جنگ ترکیبی و امپراطوری رسانه ای، در حفظ نسل جدید نقش بسزایی ایفا نمایند.
اینجانب سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور(۱۸ اسفندماه) را به  فعالان فرهنگی این عرصه، مدیران مسئول، ائمه جماعات و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی تبریک عرض نموده، رشد و بالندگی بیش از پیشِ این شجره طیبه را از خداوند متعال مسئلت دارم.
امید که بتوانیم در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عجل اله تعالی فرجه الشریف) و با بهره گیری از منویات ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله)، کانون های فرهنگی هنری مساجد را به بسترهایی مناسب برای رشد و تعالی مؤلفه های فرهنگی استان خراسان جنوبی تبدیل کنیم.