18 اسفند روز تجديد بيعت کانون‌هاي مساجد با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و منويات مقام معظم رهبري است

18 اسفند روز تجدید بیعت کانون‌های مساجد با آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری است

تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام سميري، گفت: رکن کار فرهنگي ما در راستاي اهداف انقلاب اسلامي است از اين رو 18 اسفند براي ما روز تجديد بيعت کانون‌هاي مساجد با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و منويات مقام معظم رهبري است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، با تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: امسال سی و یکمین سالروز تاسیس کانون‌های مساجد را جشن می‌گیریم و همزمانی این روز با برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان و همچنین ماه رمضان به فال نیک میگیریم. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان افزود: رکن کار فرهنگی ما در راستای اهداف انقلاب اسلامی است از این رو 18 اسفند برای ما روز تجدید بیعت کانون‌های مساجد با آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری است.

 

وی 18 اسفند را عید برنامه‌های فرهنگی در مساجد دانست و اضافه کرد: گسترش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ديني در مساجد و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد از مهمترین اهداف کانون‌های مساجد است.

 

حجت‌الاسلام سمیری، تصریح کرد: در نظر داریم سال آینده پویایی فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد را بیش از پیش گسترش دهیم و برنامه‌هایی تاثیرگذار و مفید برای همه اقشار به ويژه جوانان و نوجوانان داشته باشیم. 

 

وی خاطر نشان کرد: در این راستا برنامه‌های متعددی در قالب‌های مختلف نظیر شعر، سرود، مسابقات قرآنی، نمایش، فیلم، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، ورزشی، دوره‌های آموزشی و ... به مخاطبان ارائه می‌دهیم. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان، از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد را ترویج و انتقال فرهنگ شهدا و آشنایی نوجوانان و جوانان با آرمان‌ها و وصیت‌نامه های شهدا عنوان کرد و ادامه داد: شناخت شهدای کانونی از اولویت‌های ما در این زمینه است.

 

وی ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که امسال توسط ستاد کانون‌های مساجد خوزستان انجام شد، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان با اداره کل فنی‌ و حرفه‌ای استان در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان اشتغالزایی در مساجد با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای بود. 

 

حجت‌الاسلام سميری، با اشاره به ویژه برنامه کانون‌های مساجد به مناسبت 18 اسفند، ابراز کرد: به همین مناسبت روز دوشنبه (21 اسفند) مدیران کانون‌های منتخب استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان  با حجت‌الاسلام موسوی‌فرد رئیس شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد خوزستان و حسینی محراب استاندار و نائب رئیس شورای سیاستگذاری استان دیدار می‌کنند.

 

وی غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای کانونی، بازدید از کانون‌های مساجد، برپایی نمایشگاه توانمندی کانون‌های مساجد، تجلیل از کانون‌های مساجد و ... را از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد به مناسبت 18 اسفند در خوزستان اعلام کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان، یاد آور شد: تعدادی از کانون‌های مساجد استان نیز برنامه‌های از جمله برگزاری یادواره شهدا برگزار می‌کنند.