کارکرد مساجد با کمک کانون هاي فرهنگي هنري پررنگ شود

کارکرد مساجد با کمک کانون های فرهنگی هنری پررنگ شود

تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
فاضلي فرد با اشاره به اينکه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بايد امام محور عمل کنند، گفت: نقش کانون ها بسيار بازرتر و اثرگذارتر از ساير نهادها در امور مساجد است و بايد مساجد کمک کنند تا آن کارکرد و ثمرات اصلي اين مراکز الهي با کمک کانون ها پررنگ شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، علی فاضلی فرد (۱۷ اسفند) با حضور در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی به مناسبت سالگرد تاسیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اظهار داشت: حضور کانون های فرهنگی هنری در مساجد ضرورتی است که احساس می شود.

فرماندار بیرجند ادامه داد: در مساجد، حدود ۱۸ موسسه و نهاد مختلف دخیل و دست اندرکار هستند و برخی از این نهادها حضور نرم افزاری دارند و نیازمند یک مجموعه هماهنگ کننده هستند که این امورات را نظم دهد تا فعالیت های مسجد هدف دار انجام شود.

وی با بیان اینکه مساجد امروز از آن مسجد طراز اسلامی فاصله دارند، افزود: مسجد در صدر اسلام کارکردهای بسیاری داشته است و ما از آن فاصله گرفته ایم و به کارکرد معنوی مسجد آسیب وارد کرده است.

فاضلی فرد عنوان داشت: شاهد ایجاد یک هم افزایی بین نهادها و کانون ها در مساجد هستیم و کار کانون های فرهنگی هنری مشهودتر است چرا که هم حضور نرم افزاری و هم حضور سخت افزاری دارند.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه مساجد باید کانون های فرهنگی هنری را به عنوان یک ضرورت بپذیرند، افزود: برخی از مساجد امروز به کانون ها دید خوبی ندارند اما باید کانون های فرهنگی هنری را بپذیرند و امکانات لازم را در اختیار آنان قرار دهند و کانون ها در حوزه مساجد می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

وی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید امام محور عمل کنند و نقش کانون ها بسیار بازرتر و اثرگذارتر از سایر نهادها در امور مساجد است و باید مساجد کمک کنند تا آن کارکرد و ثمرات اصلی مساجد با کمک کانون ها پررنگ شود.

فاضلی فرد گفت: مردم باید از ثمرات و برکات مساجد در محلات بهره مند شوند. یکی از برکات انقلابی همین نیروهای مردمی بوده که مددکار انقلاب بوده اند و خاستگاه فعالیت های مردمی می تواند کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد.