کانون هاي مساجد يکي از موثرترين تشکل ها در رشد و تعالي نسل امروز است

کانون های مساجد یکی از موثرترین تشکل ها در رشد و تعالی نسل امروز است

تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
مسئول منطقه ويژه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ساوه و زرنديه گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد يکي از موثرترين تشکل ها در رشد و تعالي نسل امروز است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی، محمد مهدی کارکن درمراسم گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان ساوه گفت: امروز همه ما باید در راه نهضت بازگشت به سوی مسجد تلاش کنیم .

وی افزود: در خصوص انجام فعالیت‌های قرآنی و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و انجام تکالیف دینی امروز همه ما وظیفه داریم برای آبادانی مسجد  قدم برداریم.

کارکن اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از موثرترین تشکل ها در رشد و تعالی نسل امروز است و همپوشانی بسیار خوبی با بسیج و سایر نهادها دارد. امروز بیش از ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در کشور وجود دارد و گسترده ترین شبکه فرهنگی کشور محسوب می شود.

مسئول منطقه ويژه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ساوه و زرنديه گفت: در شهرستان ساوه بیش از ۸۵ کانون فرهنگی هنری مسجد مشغول به انجام فعالیت هستند.  در سالی که گذشت فعالیت‌های بسیار خوبی از جمله برگزاري کلاسهاي آموزشی اوقات فراغت در مساجد شهر و روستا، برگزاري مسابقات قرآنی نور و مسابقات قرآنی مدهامتان، برگزاري مسابقات ورزشی بیش از ۸۵۰ نفر شرکت کننده، راه اندازی کاروان شادی غدیر و اجرای ۲۰ برنامه در شهر و روستا، برگزاري اردوی زیارتی مشهد مقدس با همکاری شهرداری و امور مساجد انجام شد.

وی افزود: تجهیز مساجد به وسایل ورزشی توسط شورای شهر و شهرداری، برگزاري مناسبت های ملی و مذهبی در مساجد. دهه ولایت و دهه کرامت، محرم و صفر اعیاد و مناسبتها، اعیاد شعبانیه، رمضان، برگزاري جشن های دهه مبارک فجر در مساجد، برگزاری جشنواره بزرگ روزنامه دیواری در ایام دهه مبارک فجر، حضور در صحنه انتخابات و دعوت حداکثری به مشارکت در مساجد از دیگر فعالیت های کانون های مساجد در سال 1402 بوده است.

کارکن تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد همیشه پای کار نظام و انقلاب ایستاده اند و با تمام توان‌ آماده خدمت هستند. کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های پیشنهادی و بسته های عملیاتی مختلفی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان طراحی کرده است.

وی پیگیری قرار دادن ردیف بودجه از منابع استانی و شهرستانی برای کانون‌ها و پیگیری کمک و مساعدت از بخش صنعت برای کارفرهنگی در مسجد را از مسئولان درخواست کرد.