پيام تبريک نماينده ساوه و زرنديه در مجلس به مناسبت سالروز تاسيس کانون‌هاي مساجد

پیام تبریک نماینده ساوه و زرندیه در مجلس به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد

تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
حجت الاسلام محمد سبزي نماينده مردم ساوه و زرنديه در مجلس شوراي اسلامي به مناسبت سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور پيام تبريک صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی، متن پیام تبریک حجت الاسلام محمد سبزي نماينده مردم ساوه و زرنديه در مجلس شوراي اسلامي به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

"إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَي الزَّکَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَيٰ أُولَٰئِکَ أَنْ يَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ"  توبه/18

۱۸ اسفند سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد فرصتي است براي تجليل و سپاس به همه آنهايي که خالصانه و بي ادعا، با همتي مثال زدني در راستاي رضاي حق تعالي، وقت خويش را براي پويايي مساجد الله مصروف مي دارند.

معتقديم که مسجد بايد در همه عرصه‌ها قلب تپنده محله باشد و به تعبير رهبر معظم انقلاب اسلامي حفظه الله تعالي، پايگاه همه‌ي کار‌هاي نيک باشد؛ پايگاه خودسازي، انسان‌سازي، احياي دل و تعمير دنيا و مقابله‌ي با دشمن و زمينه‌سازي براي ايجاد تمدّن اسلامي و بصيرت‌افزاييِ افراد و در يک جمله مسجد بايد مبداء تحول و محور حل مسئله‌هاي مردم و محله باشد، که اين مهم ميسر نخواهد شد مگر با کار جهادي و خالصانه و هماهنگي و همدلي همه ارکان مسجد.

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به عنوان يکي از ارکان اصلي مساجد، نقش ويژه‌اي در تحقق مسجد تراز اسلامي در طليعه گام دوم انقلاب اسلامي دارا مي‌باشند.

بي ترديد تاکنون غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و ترويج ارزش ها و مفاهيم ديني از طريق آموزش هاي صورت گرفته در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و ايجاد کانون هاي تخصصي با موضوعات روز و مبتلا به جامعه از جمله رهاوردهاي اين کانون ها بوده است.

با وجود همجه هاي دشمن در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، حوزه فرهنگ و هنر کشور از رشد قابل توجهي در کشور و در شهرستان ها برخوردار شده است. آنچه بر شکوه و زيبايي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد افزوده است، حضور هزاران جوان متعهد و کارآمد در آن است.

اينجانب اين روز فرخنده و مبارک را به اصحاب فرهنگ و هنر، مسئولين کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد و ائمه معزز جماعات و مردم شريف فرهنگ دوست شهرستان هاي ساوه و زرنديه تبريک و تهنيت عرض نموده و براي فعالان و جهادگران عرصه فرهنگ و هنر آرزوي توفيق روزافزون دارم.