کانون هاي فرهنگي هنري مساجد پيشگام عرصه جهاد تبيين هستند

کانون های فرهنگی هنری مساجد پیشگام عرصه جهاد تبیین هستند

تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
حجت الاسلام شکري در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه شهرستان کرج گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد پيشگاه عرصه جهاد تبيين هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، حجت الاسلام کاظم شکری در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه 18 اسفند، شهرستان کرج گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد پيشگاه عرصه جهاد تبيين هستند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با تبریک فرا رسیدن سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در تقویم ملی کشورمان 18 اسفند ثبت شده است افزود: مساجد به عنوان خاستگاه امن الهی همواره محل رشد و بالندگی است.

 

 

به گفته وی، کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از ارکان و بازوان اصلی مساجد در مسیر رشد تمدنی انسان سازی همواره پیشگام و پیشرو بوده و هستند.

 

وی با اشاره به آیه ای از کلام الله الهی اظهار کرد: خداوند در آیه 36 سوره نور می فرماید: « در خانه هایی که خداوند اجازه داده است تا در آنها نام او به بزرگی یاد شود در این خانه ها؛ هر صبح و شام مردم با ایمان به تسبیح او مشغول هستند».

 

وی با بیان این مطلب که حرکت امروز مساجد در مسیر تحقق مسجد تراز اسلامی، پویایی مسجد و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است عنوان کرد: مساجد امروز با محوریت کانون های فرهنگی هنری پیش رو و پیشگام در عرصه دینی هستند.

 

وی با بیان اهمیت و ضرورت کار فرهنگی با رویکرد مسجدی اظهار کرد: مساجد با محوریت کانون های فرهنگی هنری براساس مولفه انقلاب و مهدویت گام های موثری را در مسیر جریان سازی رشد دینی برداشته اند. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: 18 اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد را به فعالان این عرصه که با مقدس دانستن مسجد به حفظ این مکان امن الهی و پویایی و احیاء هر چه بیشتر آن در تلاش هستند تبریک و تهنیت عرض می کنیم.