کانون‌هاي مساجد بايد قطب فرهنگي شوند

کانون‌های مساجد باید قطب فرهنگی شوند

تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام جعفري‌راد با بيان اينکه کانون‌هاي مساجد بايد به قطب فرهنگي تبديل شوند، گفت: هر مسجدي بايد از وجود اين بازوي قوي فرهنگي بهره مند شود.

حجت الاسلام هادی جعفری راد، مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد دوران جوانی خود را سپری می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: این‌مراکز یکی از بهترین بازوهای امام جماعت هر مسجد هستند و به صورت جهادی، کارهای فرهنگی و هنری را در دل مساجد انجام می دهند.

حجت الاسلام جعفری راد با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید تبدیل به قطب فرهنگی شوند، افزود: دغدغه فرهنگی هر محله را کانون های فرهنگی هنری مساجد باید شناسایی و برطرف کنند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی در ادامه گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد امروز جوانان خوش ذوق را در قالب گروه های سرود، تئاتر و جوان مسجدی پای کار آورده اند و نتیجه این نوع کارها را در آینده خواهیم دید.

وی عنوان کرد: کار فرهنگی بسیار ارزشمند است و اگر فرهنگ جامعه درست و فرهنگ اسلامی بر جامعه حاکم شود قطعا بسیاری از آسیب ها و مشکلات جامعه حل خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری راد با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد تا رسیدن به قله فاصله دارند، افزود: اگر کارهای فرهنگی در مساجد جایگاه اصلی خود را پیدا کنند قطعا بسیاری از دغدغه های امام جماعت و محله برطرف می شود.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی در پایان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از جایگاه هایی است که موفق عمل کرده است و هر مسجدی باید از وجود این بازوی قوی فرهنگی بهره مند شود.