تربيت هنرمند متعد انقلابي اولويت نخست حوزه فرهنگ

تربیت هنرمند متعد انقلابی اولویت نخست حوزه فرهنگ

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
فرخنده با تاکيد بر اينکه تربيت هنرمند متعهد انقلابي اولويت نخست حوزه فرهنگ است، گفت: جايگاه کانون‌هاي فرهنگي هنري در اين حوزه بايد مشخص شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ظهر (۲۰ اسفند) به منظور تبریک سالروز تشکیل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری در جمع کارشناسان این‌ نهاد در خراسان جنوبی حضور یافت.

علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی- در این جلسه اظهار داشت: در سال ۱۴۰۳ باید برنامه های ما بهتر هم از نظر کیفیت و کمیت نسبت به سال قبل باشد.

وی بیان کرد: سال آینده به خلاهایی که داشتیم باید بپردازیم و یکی از موضوعاتی که در مدیریت مطرح می شود همین تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود است یعنی حوزه قدرت تحول گرایی و خلاقیت و ابتکار عمل زمانی مشخص می شود که ما با کمبود منابع مواجه شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  ادامه داد: جا برای کارکردن در حوزه فرهنگ بسیار است و دشمن چندین برابر ما هزینه می کند و ما برنامه عقب مانده در حوزه فرهنگی بسیار داریم البته لازمه کار فرهنگی، تامین اعتبارات مورد نیاز است و اگر در حوزه فرهنگی برنامه، طرح و نگاه داشته باشیم قطعا نتیجه خواهد داشت.

فرخنده در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری کانون ها یک نقشه برآورد وضعیت الکترونیکی آماده کنیم و در آن اطلس فرهنگی استان ویژه کانون ها قرار گرفته باشد

وی در ادامه بیان کرد: کار خوبی در این زمینه شروع شده است و خروجی این نقشه در حوزه برنامه ریزی های فرهنگی قابل استفاده خواهد بود و در این راستا اطلس هر کانون فرهنگی هنری قابل نمایش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اولویتی بالاتر از تربیت نیروی هنرمند متعهد وجود ندارد، افزود: نقش کانون ها باید در حوزه تخصصی خودش ایفا شود.

فرخنده در ادامه گفت: رویداد جریان ساز را مورد توجه قرار دهید و برنامه های گفتمان جریان ساز طراحی کنید و برنامه هایی که رشد جدید بیرون نمی آید، اولویت ندارد.

وی عنوان کرد: قدرت کانون های فرهنگی هنری مساجد را به رخ جامعه بکشانید و جنس و سطح برنامه ها را به سمت جریان سازی و گفتمان سازی ببرید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد تیم های فرهنگی محله محور در کانون ها گفت: در این تیم ها، انسان های دغدغه مند و طراح و خلاق به اجرای کارهای فرهنگی در محله ها بپردازند.

فرخنده ادامه داد: جنس کانون های فرهنگی هنری مساجد،مردمی است و در مسجد عملیات می کند و اتکا بر اجرای برنامه ها باید ۹۰ درصد مردم محور باشد.

وی بیان کرد: بحث اعتبارات مورد نیاز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را پیگیری خواهیم کرد.