همدلي و تعامل بايد در مساجد حاکم باشد

همدلی و تعامل باید در مساجد حاکم باشد

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام موسوي‌فرد، با بيان اينکه بايد در مساجد همدلي و تعامل حاکم باشد، گفت: مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري و فعالان مساجد با وجود اينکه يکي از اعضاي اصلي مساجد هستند، اما بايد در کنار امام جماعت باشند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، شامگاه دوشنبه (21 اسفند) در گردهمایی مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی هنری و فعالان مساجد خوزستان که به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد کشور برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: افضل اعمال در ماه رمضان به بیان پیامبر اکرم (ص) دوری از محرمات الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان، افزود: در این ماه انسان مراقبت کند اعضا و جوارح او در طریق معصیت و نافرمانی خداوند متعال استفاده نشود.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال آنچه از انسان می‌خواهد ثمره یک ماه عبادت و بندگی در ماه مبارک رمضان است، اضافه کرد: در این ماه خداوند به برخی از کارهای غیراختیاری انسان پاداش می‌دهد.

 

رئیس شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد خوزستان، تصریح کرد: مسجد تراز انقلاب اسلامی مطالبه رهبر معظم انقلاب است‌ و باید تلاش کرد که از کارهای جزیره‌ای اجتناب کنیم.

 

وی عنوان کرد: مسئول مسجد و کسی که مدیریت و راهبری می‌کند، امام محله و امام ‌جماعت است و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری و فعالان مساجد با وجود اینکه یکی از اعضای اصلی مساجد هستند، اما مجموعه اعضا باید در کنار امام جماعت باشند.

 

امام جمعه اهواز بیان کرد: همدلی و تعامل در مساجد باید حاکم باشد و برنامه‌ای که امام جماعت در دست گرفته را مجموعه پازل های مرتبط با مساجد دنبال و در جهت تحقق آن گام بردارند.

 

وی در پایان در خصوص موضوع‌هایی همچون جمعیت و فرزندآوری، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر و توجه به قرآن کریم در ماه رمضان در مساجد به ایراد سخن پرداخت.