دهمين نمايشگاه قرآن و عترت استان البرز افتتاح شد

دهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز افتتاح شد

تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
مصادف با نخستين روز از ايام ماه مبارک رمضان المعظم دهمين دوره از نمايشگاه قرآن و عترت استان البرز سه شنبه 22اسفند در سالن نمايشگاه هاي دائمي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي البرز افتتاح و به بهره برداري رسيد.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، مصادف با نخستین روز از ایام ماه مبارک رمضان المعظم دهمین دوره از نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز سه شنبه 22اسفند در سالن نمایشگاه های دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

حجت الاسلام کاظم شکری در جریان برپایی این نمایشگاه گفت: برپایی نمایشگاه قرآنی فرصتی برای توجه بخشی و بصیرت افزایی نسبت به مقوله ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بیان کرد: یکی از راهبردهای قابل تأمل در امر ترویج فرهنگ قرآنی، برپایی نمایشگاه است چرا که به نوبه خود می تواند بستری برای توجه بخشی و جریان دهی تلقی شود.

 

وی با بیان این مطلب که این نمایشگاه به مدت یک هفته میزبان عموم مردم از ساعت 18 تا 22 است توضیح داد: امکان برپایی غرفه های قرآنی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظرفیت موثر فرهنگی در امر ترویج معارف دینی و ایمانی است. 

 

وی ادامه داد: راه اندازی غرفه کانون های فرهنگی هنری مساجد در این دوره از نمایشگاه در مسیر سیاستگذاری کلانی است که از ابتدای سال جاری به منظور تحقق طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی برداشته شده است. 

 

وی اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی از جمله طرح های معرفتی و فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خواند و تصریح کرد: رونمایی از سامانه مدیریت جامع قرآنی، برپایی کرسی های تلاوت در سطح مساجد همچنین برپایی دوره آموزشی برای مربیان قرآنی با رویکرد مهدویت از جمله برنامه های قرآن محور این طرح است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با دعوت از عموم مردم برای بازدید از این نمایشگاه خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه برکات بسیاری به همراه دارد که در گام نخست آشنایی بخشی مردم با موسسات قرآنی فعال، مجریان قرآنی و گام های اجرایی فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ قرآن است.