کانون هاي مسجد پربرکت ترين بخش تعريف شده در مساجد است/ تقدير از فعالان کانون هاي مساجد شيروان

کانون های مسجد پربرکت ترین بخش تعریف شده در مساجد است/ تقدیر از فعالان کانون های مساجد شیروان

تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
نشست هم انديشي و تجليل از فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان شيروان با حضور امام جمعه و مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین تکمیلی، امام جمعه شیروان در نشست هم اندیشی و تکریم کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان، که با حضور دکتر «تقی صادقی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد،  از اهمیت مسجد و نقش فعالان آن گفت و مسجد کارا و فعال را سبب پویایی جامعه عنوان کرد.

 

وی با عنوان اینکه مسجد پویا  لازم است همه نیازهای جامعه پیرامون خود را برآورده کند و برای آن برنامه داشته باشد، اذعان کرد: مساجد را تنها نماز خانه نکنیم بله فعالانآن باید تلاش کنند تا بینش و بصیرت فرهنگی و اجتماعی و سیاسی به جامعه بدهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی، در ادامه کمی هم به برخی مشکلات پرداخت و تعربف و ساخت بدل ها در کنار مسجد را مورد توجه قرار داد و گفت: مثلا به بهانه مسائل اقتصادی ظاهر مسجد را با  ساخت مغازه در کنار مساجد پوشاندیم و  گاهی مساجد به این شکل دیده نمی شود.

 

وی در بخش تکمیلی سخنان خود به کانون های مساجد اشاره کرد و آن را پربرکت ترین بخش تعریف شده در مسجد نام برد و گفت: کانون ها با رویکرد فراجناحی و هنرمندانه، هنرهای مختلف و برنامه های متنوع  را تقویت می کنند و  جوانان را به مساجد می آورند  و این رسالت، رسالت خوبی است.

 

امام جمعه شیروان با اشاره به کمبود امکانات و اعتبار که معمولا  عنوان دلیل کارنکردن و اجرایی نکردن برخی برنامه از سوی برخی افراد است، تصریح کرد: کارفرهنگی نیاز به پول و امکانات ندارد  خودتان را معطل به پول نکنید مگر دشمن که امروز خط مقدم مارا تصرف کرده و با یک گوشی موبایل وارد خانه های ماشده هزینه کرده است تازه ما خودمان پول می دهیم و موبایل می خریم و برنامه هایشان را پیاده می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی با لحن سفارش و زبان توصیه،  به جمله ای زیبا از شهید والامقام حسن تهرانی مقدم  مبنی بر اینکه "فقط انسان های ضعیف هستند که به اندازه امکانات  کار می کنند"، تأکید کرد: هیچ چیزی نباید شما را متوقف کند.

وی ضمن حمایت از اقدامات  کانون های مساجد اعلام کرد: حمایت می کنیم به شرط آنکه برنامه ها سبب جذب افراد جدید و طرح های جدید در مساجد شود.

 

«محمد محمدزاده قانعی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک ولیعصر(عج)، «حجت جعفر پور»، مدیر کانون فرهنگی هنری غفورمسجد امام خمینی (ره)، «احسان فخاری»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع)  و نیز «سعید مومن»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی (ع) شیروان نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در باره بهتر برگزار شدن فعالیت کانون ها ارائه کردند.

این نشست با تقدیر از کانون های حاضر  پایان یافت.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک ولیعصر(عج) شیروان در سال جاری بین کانون های سراسر کشور رتبه نهم فعالیت های اوقات فراغت در طرح مسجد کانون نشاط را کسب کرد و همچنین بین 1530 کانون سلامت کشور رتبه اول بدست آورد.

 

پایان/