ت

ت

تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
ت

نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سنندج راه‌اندازی شد
نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سنندج با حضور رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و نماینده ولی فقیه در استان کردستان و جمعی دیگر از مسوولان، ماموستاها و فعالان قرآنی سنندج راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار...، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این نشست که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: از روز شنبه ۱۲ اسفند شاهد حضور ۲۸۰ شرکت کننده در مسابقات ملی هدماهتان در سنندج بودیم که در رشته‌های مختلف رقابت خواهمد داشت.علی اصغر دریایی با بیان اینکه ۲۵ داور بین المللی و کشوری در این عرصه کار داوری را برعهده دارند، گفت: از سه هزار و ۵۰۰ کانون فرهنگی مساجد کشور شرکت کنندگانی برای حضور در بخش کشوری مدهامتان رقابت کردند و از ۱۸ هزار نفر شرکت کننده استانها ۲۸۰ نفر به بخش ملی راه یافتند و اکنون رقابت این رویداد ملی درسنندج در حال برگزاری است
وی تصریح کرد: شب گذشت سی هزارمین کرسی تلاوت در سنندج با حضور مردم این شهر و شركت کنندگان مسابفات مدهامتان برگزار و یادبودی این کرسی رونمایی شد.
کانون‌های مساجد زمینه پویایی در حوزه قرآن را فراهم کردماموستا احسن میرزایی از روحانیون اهل سنت کردستان و مدیر کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: کانون های مساجد اخیرا در کردستان وکشور به ویژه در حوزه قرآنی پویا شده است.
وی با اشاره به اینکه قضیه حفظ قرآنی یکی از دستورات موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه باشد، افزود: ستاد کانون های مساجد در سطح کشور و استان به این موضوع ورود خوبی داشته اما باید سایر متولیان نیز همراهی کنند تا دستور معظم‌له در استان به نتیجه برسد.مسابقات ملی مدهامتان از روز شنبه ۱۲ اسفند در سنندج کار خود را آغاز کرد و اکنون با رقابت ۲۸۰ شرکت کننده در رشته‌های مختلف و باحضور ۲۵ داور بین المللی کشور در حال اجرا است.نشست شورای راهبردی اهل سنت کانون‌های مساجد کشور در سنندج یکی از دستاوردهای این مسابقات قرآنی در استان است که هم تکنون در دفتر نماینده ولی فقیه تشکیل شد.در این نشست پیام دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به اعضای نشست شورای راهبردی اهل سنت که به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با هدف توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون‌محور در مناطق اهل سنت براساس اقتضائات وانتظاران این عزیزان تشکیل شده است، قرائت شد.

 

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شورای راهبری اهل سنتوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی به اعضای شورای راهبری اهل سنت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سنندج ارسال کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شستان از استان کردستان، در پیام روز دوشنبه محمدمهدی اسماعیلی که در اولین نشست راهبری اهل سنت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به میزبانی سنندج، قرائت شد، آمده است: «با نگاهی گذرا به تاریخ سراسر افتخار اسلام و مسلمین می توان دریافت مسجد در تمامی اعصار همواره محل وحدت پیروان این دین مبین آسمانی بوده است.
نظام مقدس جمهوری اسلامی به رغم فتنه انگیری های خناسان و دشمنان ایران مقتدر و متحد، به لطف خداوند متعال، و هدایت های داهیانه امامین انقلاب، نه تنها در عرصه های داخلی با رنگین کمانی از اقوام و مذاهب، روز به روز بر عزت و افتخاراتش افزوده، بلکه هم اکنون بزرگ منادی وحدت در جهان اسلام محسوب می شود.
حماسه آفرینی تمام اقوام و مذاهب در هشت سال دفاع مقدس، همدلی مثال زدنی در رسیدگی به آسیب دیدگان در رخدادهای طبیعی، عرض ارادت خالصانه اهل سنت به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) و پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین حسینی در مرزهای شرقی و غربی کشور، فقط گوشه ای از اوج وفاق و همدلی مومنانه است اما در این میان یکی از مهمترین عوامل این وحدت و وفاق، برکت مکان مقدسی همچون مسجد بوده جه حضور پرنشاط فعالان و نخبگان مساجد اهل سنت، در رویدادهای فرهنگی و هنری کانون های مساجد، بر این مدعا صحه می گذارد.
تشکیل شورای راهبری اهل سنت به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با هدف توسعه کمی وکیفی فعالیت های کانون محور، در مناطق اهل سنت، براساس اقتضائات و انتظارات این عزیزان، بسیار قابل تقدیر و حرکتی ارزشمند، مبتنی بر رویکرد دولت مردمی در جهت گسترش عدالت فرهنگی قلمداد می شود.
در پایان لازم می دانم از نماینده معزز ولی فقیه در کردستان و مدیران محترم کانون های مساجد اهل سنت در سراسر کشور به ویژه علمای گرانقدر آن مناطق، نهایت قدردانی را داشته باشم و امیدوارم در سایه عنایات حضرت حق تعالی، موفق و موید باشید».

 

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:نشست راهبری نیازهای اهل سنت را در کانون های مساجد برآورده می کند
حجت الاسلام خداداده گفت: نشست راهبری اهل سنت ظرفیت موثری برای پیشبرد اهداف و برآورده کردن نیازهای کانون‌های مساجد اهل سنت است که با حضور جمعی از علمای اهل سنت استان تشکیل شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان،حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده صبح دوشنبه در نخستین نشست شورای راهبردی شورای اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: امروز در کردستان و به بهانه برگزاری مسابقات ملی مدهامتان در سنندج حضور یافتیم که این مسابقات با نشاط مناسبی در حال برگزاری است.
وی بیان کرد: امسال بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه مساجد پایگاه های قرآنی باشند، افزود: تلاش کردیم در حوزه امر مهم تبدیل مساجد به پگاه های قرآن قدمی برداریم و شب گذشته سی هزارمین کرسی تلاوت قرآن کریم را در شهر سنندج برگزار کردیم.
قرآن و مسجد دو مولفه مهم برای تقویت وحدت مسلمانان است
وی افزود: برگزاری این نشست یکی از دغدغه‌های مدیران کانون های اهل سنت بود تا نگاه به فعالیت کانون های مساجد اهل سنت متفاوت باشد برهمین اساس دو موضوع قرآن و مسجد که در تقویت وحدت مسلمین مهم است را به عنوان مشترکات وحدت آفرین بین شیعه و سنی مورد توجه قرار دادیم.
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت تمدنی کردستان در حوزه مسجد نشست راهبری اهل سنت در کردستان با ریاست نماینده ولی فقیه در کردستان و با حضور علمای اهل سنت تشکیل دادیم تا به مدل و سیاست کلان در حوزه کانون های مساجد اهل سنت کشور برسیم.
خداداده بیان کرد: سعی داریم تا این نشست را در سایر استانها برگزار کنیم چرا که ظرفیت موثری در کشور برای اهل سنت محسوب می شود.