راه‌اندازي پويش «شهدا ميهمان مساجد» ويژه ماه رمضان

راه‌اندازی پویش «شهدا میهمان مساجد» ویژه ماه رمضان

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
محمديان گفت: پويش «شهدا ميهمان مساجد» همزمان با ماه مبارک رمضان و همسو با کنگره ملي شهداي استان اصفهان اجرا مي‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمدتقی محمدیان»  با اشاره به برنامه های مساجد و کانون ها در ماه مبارک رمضان و کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید استان اصفهان در این ایام اظهار کرد: پویش «شهدا میهمان مساجد» یکی از مهمترین برنامه های این دو مناسبت است که به مرحله اجرا رسیده است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: در قالب این پویش برنامه های مساجد به نام و یاد شهدا مزین می شود.

 

وی جزءخوانی قرآن به نیت شهدا، ضیافت افطاری به نیت شهدا، قرائت دعا و برپایی مراسم شب های قدردر مساجد همچنین برگزاری محافل قرآنی به نیت شهدا را از جمله برنامه های این پویش برشمرد و اذعان داشت: برنامه های ماه مبارک رمضان مساجد به نام شهدا خواهد بود.

 

محمدیان ادامه داد: این اقدام علاوه بر اینکه بر معنویت مراسم ها می افزاید منجر به زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه بچه های مسجد می توانند اقدامات خود را در قالب فیلم برای دبیرخانه کمیته مساجد ستاد کنگره ملی شهدا ارسال کنند، خاطرنشان کرد: محتواهای فیلم یک دقیقه ایی، عکس و سایر مستندات همراه با ذکر نام شهرستان، نام مسجد و شماره تلفن به پیام رسان ایتا شماره تلفن همراه ۰۹۱۳۶۹۷۶۹۶۶ ارسال شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان یادآورشد: در ایام ماه مبارک رمضان محافل قرآنی، جزءخوانی، سفره افطاری، مسابقه قرآن و کتابخوانی و برنامه های معنوی توسط کانون های مساجد برگزار می شود که مزین به نام شهدا و با حضور خانواده آنان همراه خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: نامگذاری برنامه ها می تواند به نام شهیدان محلی و یا استانی و ملی باشد.

 

محمدیان به اختصاص امکانات به کانون های مجری طرح «مسجد پایگاه قرآن» اشاره کرد و گفت: برای برنامه های ماه مبارک رمضان ۳۰ منبر کرسی تلاوت به کانون های مجری این طرح در مرحله نخست اهدا شد که این کرسی ها به صورت مشارکتی کانون و ستاد استانی تامین اعتبار شده است.