گروه سرود «مصباح» مسجد صديقه طاهره (س) را پاتوق نسل نوجوانان کرد

گروه سرود «مصباح» مسجد صدیقه طاهره (س) را پاتوق نسل نوجوانان کرد

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
حقيري گفت: موسيقي را در چارچوب سرود وارد مسجد حضرت صديقه طاهره (س) بيرجند کرديم و همين امر باعث حضور پررنگ جوانان و نوجوانان از اقصي نقاط شهر به در اين مسجد شده است.

مهدی حقیری مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت صدیقه طاهره(س) بیرجند در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی با بیان اینکه هنر و موسیقی را مسجدی کردیم، اظهار داشت: با توجه به علاقه جوانان و نوجوانان به موسیقی و هنر این مهم را در چارچوب سرود وارد مسجد کردیم.

وی تعداد اعضای کانون را حدود ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد یکصد نفر در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده اما بر این اعتقادیم که هر فرد مسجدی عضو کانون است.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت صدیقه طاهره(س) بیرجند تقدیر از ۲۰ نفر از فعالان کانون فرهنگی و هنری، پخش کلیپ با موضوع ۱۸ اسفند و... را از برنامه های گرامیداشت ۱۸ اسفند در این کانون برشمرد و ابراز امیدواری کرد: سال آینده با همراهی گروه مصباح کانون سرودی با موضوع ۱۸ اسفند تهیه شود.

وی درخصوص نقش کانون در جذب جوانان به مساجد گفت: دیدگاه و رفتار هر فرد در جذب جوانان به مساجد مهم است و برخورد و تفکرات همه ارکان مسجد اعم از امام جماعت، مدیر کانون، فرمانده پایگاه بسیج و هیأت امنا در جذب قشر جوان تأثیر دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت صدیقه طاهره(س) بیرجند برنامه های مسجد را مهم دانست و با اشاره به این مهم که نباید مسجد مکانی برای اقامه نماز و دعا تبدیل شود، تأکید کرد: اگر با همین منوال پیش برویم مساجد به خانه سالمندان تبدیل می شود.

وی اجرای برنامه های به روز و متنوع بر اساس ذائقه جوانان و نوجوانان در چارچوب برنامه های مسجد را در جذب جوانان مهم دانست و گفت: جوان به طور فطری الهی و خدایی است و در صورت برخورد مناسب در مسجد و برنامه ها حضور می یابد.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت صدیقه طاهره(س) بیرجند  یادآور شد: با کنار آمدن با ذائقه جوانان ارتباط جوان و نوجوان با مساجد افزایش داشته و مساجد جذاب تر می شود.

حقیری ورود موسیقی و هنر به مسجد را از اقدامات انجام شده دانست و افزود: موسیقی را در چارچوب سرود وارد مسجد کردیم و همین امر باعث حضور پررنگ جوانان و نوجوانان از اقصی نقاط شهر به مسجد  صدیقه طاهره(س) شده است.

وی گریزی به ۳۰ آثار تولید شده در سه سال اخیر توسط گروه سرود مصباح کانون زد و گفت: از این تعداد ۱۰ اثر به صورت ملی بسته و پخش شد و پنج اثر هم شامل به وقت شام، ایران آباد، نسل طلایی هم اجرا شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت صدیقه طاهره(س) بیرجند با بیان اینکه باید مساجد را به مساجد طراز اسلامی مورد تأکید مقام معظم رهبری تبدیل کرد، گفت: مساجد باید به پایگاه‌هایی برای حل مشکلات مردم تبدیل شده و بتوان در مساجد به همه نیازهای مردم رسیدگی و امور را تسهیل کرد.

حقیری از برگزاری برنامه های مدون قرآنی در مسجد خبر داد و افزود: کلاس و محافل قرآن در هر هفته در قالب مسجد و کانون برگزار می شد اما با آغاز ماه مبارک رمضان این مجالس به صورت روزانه برگزار می شود.