لزوم رايزني ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور براي دريافت بودجه فرهنگي

لزوم رایزنی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای دریافت بودجه فرهنگی

تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
آيت الله محمدي لاييني اظهار کرد: ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در راس بايد براي دريافت بودجه فرهنگي با دولت و مجلس رايزني داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران امروز یکشنبه (27 اسفند) با حضور آیت الله «محمدباقر محمدی لایینی»، نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام «محمد ترابیان»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان و ... تشکیل شد.

 

آیت الله محمدی لایینی طی سخنانی ضمن تبریک ماه مهمانی خدا اظهار کرد: از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در ذیل مساجد ابراز خرسندی کرد.

 

وی بیان کرد: مساجد هم محل عبادت و هم در زمینه های اخلاق، عقاید، معارف، سبک زندگی، راه و روش ها و در همه این زمینه ها است و  مردم را به هدایت قرآنی و وحیانی هدایت می کند و زمینه ساز پاکی انسان در همه جوانب است.

 

آیت الله محمدی لایینی ابراز کرد: تفکر تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد که برای مقابله با تهاجم فرهنگی و تقویت جبهه فرهنگی تشکیل شدند بسیار ارزشمند است و تفکری خوب محسوب می شود.

 

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید عمومی شوند و عنوان غیر انتفاعی بودن موجب رکود کار فرهنگی در خانه های خدا بر زمین می شود.

 

آیت الله محمدی لایینی اظهار کرد: عدم تزریق بودجه فرهنگی برای حوزه های فرهنگی و دینی مربوط به مسئوله سکولار می شود و این امر، زیبنده جامعه اسلامی نیست و جامعه های سکولار بیشتر از جامعه اسلامی به حوزه دین، کمک مالی می کنند اما دخالت فعالان این حوزه در مسائل کشور را ندارند.

 

وی بیان کرد: انتظار از کمک مالی مسئولان استانی برای تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد شایسته نیست و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راس باید برای دریافت بودجه فرهنگی با دولت و مجلس رایزنی داشته باشند.

 

آیت الله محمدی لایینی ابراز کرد: هیات امنا و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و مدیر مسئول کانون مساجد باید عضو هیات امنا مسجد شود.

 

وی  با اشاره به اینکه از کانون های فرهنگی هنری مساجد برکات بسیاری را تاکنون دیده ایم افزود: در کانون های مساجد باید  بیش از پیش به نوجوانان و جوانان اهمیت دهند و برای جذب بیشتر آینده سازان جامعه به این نهاد، ورود کنند.